نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

11. آذر 1402 - 9:05   |   کد مطلب: 33023
قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اصلاحی اداره دامپزشکی شهرستان ملایر در راستای امنیت غذایی و عرضه گوشت سالم در جامعه اردوی جهادی برگزار کردند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ جهادگر کلمه‌ای نام‌آشنا، انسان‌هایی باگذشت و فداکار که بدون چشم داشتی به مردم خدمت می‌کنند و در راستای محرومیت‌زدایی از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

امروز جهادگران بسیجی در گوشه‌گوشه شهر مشغول تلاش هستند و در کنار اعتلای نظام هدفشان رفع محرومیت از صاحبان اصلی کشور است.

در ایام هفته بسیج گروه‌های جهادی در بخش‌های فرهنگی، عمرانی، پزشکی، اجتماعی و علمی در نقاط مختلف شهرستان ملایر خدمات‌دهی کردند.

گروه‌های جهادی باهدف محرومیت‌زدایی و جامعه هدف محله‌های حاشیه روستاهای کم‌برخوردار خدمات متنوعی به مردم ارائه می‌دهند.

یکی از این گروه‌های جهادی که در راستای کمک به دامداران مناطق و روستاهای دورافتاده ملایر خدمت کردند قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اصلاحی اداره دامپزشکی شهرستان ملایر است.

این گروه جهادی در ایام هفته بسیج در روستاهای مختلف از جمله قوزان و شریف‌آباد به دامداران خدمات‌دهی کرد.

مهدی نجاری در حاشیه این اردوی جهادی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اصلاحی اداره دامپزشکی شهرستان ملایر با بهره‌گیری از توان نیروهای دولتی و خصوصی اردوی جهادی دامپزشکی کرد.

معاون اداره دامپزشکی ملایر با اشاره به روستاهای هدف این اردوی جهادی عنوان کرد: به مناسبت ایام هفته بسیج این قرارگاه محرومیت‌زدایی شهید اصلاحی در روستای شریف‌آباد و قوزان حضور یافتند.

وی افزود: جهادگران اداره دامپزشکی ملایر و حافظان دام اداره دامپزشکی ملایر در طی سال در فصول مختلف اقدام به واکسیناسیون دام‌های سنگین و سبک می‌کنند.

نجاری گفت: این اردوهای جهادی در راستای جلوگیری از بیماری‌های دامی انجام شده و در صورت نیاز دام‌ها معاینه و درمان می‌شوند.

وی بیان کرد: واکسیناسیون ال‌اس‌دی برای دام و سم خطی برای جلوگیری انگل‌های خارجی و سطح پوست برای حشراتی همچون کک و کنه و انواع پشه انجام می‌شود.

معاون اداره دامپزشکی ملایر امنیت غذایی و عرضه گوشت سالم در جامعه از اهداف مهم این اردوی جهادی دانست و گفت: در کنار کارهای درمانی و واکسیناسیون بروشور و آموزش نیز به دامداران داده می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: به مناسبت هفته بسیج در روستاهای محروم و کم‌برخوردار و در مناطق صعب‌العبور گروه‌های جهادی دامپزشکی خدمت‌رسانی می‌کنند.

امیرحسین نقی‌پور گفت: در این اردوها خدمات رایگان از جمله واکسیناسیون، سم‌پاشی اماکن و بدن دام و معاینه دام انجام می‌شود.

وی بیان کرد: باتوجه‌به نیاز دامداران برای آشنایی با بیمارهای دام و دانستنی‌های لازم جهت راقبت از دام کارآموزشی نیز انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به آمار واکسیناسیون دام در استان گفت: از ابتدای سال در استان همدان بالغ بر ۷ میلیون رأس دام واکسینه شده‌اند.

وی افزود: در کنار واکسیناسیون بیش از ۷۷۰ هزار مترمربع از جایگاه‌های دام سم‌پاشی شده است تا بتوان گوشتی سالم به جامعه تحویل داده شود.

نقی‌پور گفت: در اردوی جهادی در روستای شریف‌آباد که حدود یک هزار ۵۰۰ رأس دام سبک ۱۵۰ دام سنگین با همکاری بسیج واکسینه و خدمات‌دهی شدند.

به گزارش عصر همدان؛ بی شک امروز نقش گروه‌های جهادی و خدمات آنان بر کسی پوشیده نیست و این گروه‌ها با دستان خالی کارهای نشدنی را محقق می‌کنند.

یکی از نیازهای مبرم امروز کشور برای رفع نیازها توجه به اقدامات جهادی است که می‌تواند راه‌گشای مشکلات کوچک و بزرگ باشد.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار