نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. آذر 1402 - 8:40   |   کد مطلب: 33046
خدمات‌دهی جهادی در روستاهای محروم؛
نذر خدمت برای محرومیت‌زدایی
جهادگران ملایری با حضور در روستاهای دورافتاده شهرستان ملایر به مردم انواع خدمات پزشکی رایگان ارائه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ فرقی نمی‌کند کجا باشد حاشیه شهر یا روستاهای دورافتاده، هدفشان فقط خدمت است آن هم به اصلی‌ترین صاحبان این کشور.
برگزاری اردوهای جهادی بهانه‌ای برای با بودنشان شده است و از اعضای جمعیت هلال‌احمر گرفته تا بسیجیان و پزشکان در این راه همراه با هم هستند.
از ابتدای سال در چندین روستا حضور یافتند از ویزیت رایگان گرفته تا دارو و خدمات فرهنگی به اهالی روستا ارائه می‌شود.
مقصدشان این بار روستای بلرتو است، روستایی در هم‌جواری روستاهای هزارجریب، جیجانرود و اسکنان  که جمعیت آن بر اساس آخرین سرشماری نفوس و مسکن کمتر از ۵۰۰  نفر بوده است.
اردوی را در مدرسه روستا برگزار کرده‌اند و علاوه بر ویزیت رایگان با حضور متخصصان اطفال، زنان و زایمان، دندانپزشکی، چشم‌پزشکی و داخلی و پزشک عمومی مقابله با تنبلی چشم و دیابت نیز اجرایی می‌شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر در حاشیه این اردوی جهادی نذر خدمت در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این طرح برای خدمت به مردم روستای بلرتو و روستاهای همسایه انجام می‌شود.
دکتر کریم میرزایی با اشاره به ویزیت رایگان متقاضیان بیان کرد: در این طرح  ویزیت رایگان توسط متخصصان مختلف اطفال، زنان و  زایمان،  داخلی، روان‌پزشکی،  دندانپزشکی و پزشک عمومی و بینایی‌سنجی انجام می‌شود.

وی گفت: حدود سیصد و پنجاه نفر توسط پزشکان  ویزیت شدند و سعی شد به افرادی که به این مکان مراجعه می‌کنند خدمات خوبی ارائه شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر به برپایی داروخانه اشاره کرد و گفت: داروها نیز به‌صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود.
وی با اشاره به خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: با حضور دندانپزشک،  دندان‌های افراد بازدید شده  خدمات دندانپزشکی به‌صورت رایگان انجام می‌شود.
میرزایی عنوان کرد: این طرح تا پایان سال در روستاهای مختلف و محروم ادامه دارد تا بتوان خدمات خوبی به مردم ارائه کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ملایر  نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری اردوی جهاد نذر خدمت عنوان کرد: دوره‌های مختلفی از این طرح در روستاهای ملایر برگزار شده است.
محمدرضا نانکلی با بیان اینکه طرح ملی نذر خدمت در سراسر کل کشور انجام شده است، تصریح کرد: نذر خدمت شامل ویزیت رایگان و توزیع بسته‌های معیشتی شامل برنج، روغن،  ماکارونی و حبوبات و  نذر آب است.
وی بیان کرد: امروز تو تانکر ۵ هزارلیتری برای روستای بلرتو تخصیص داده شد و در اختیار دهیار روستا قرار گرفت.
رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان ملایر  گفت: امروز ۴  پزشک عمومی،  ۲ پزشک متخصص داخلی،  متخصص اعصاب و روان، دندانپزشک، بینایی‌سنجی، متخصصی زنان و زایمان، متخصص اطفال حضور داشتند و ویزیت رایگان انجام دادند.
وی با اشاره به اجرای طرح سنجش فشارخون و دیابت در این نذر خدمت عنوان کرد: ۳۵ از نیروهای داوطلب هلال‌احمر شهرستان ملایر در این طرح حضور داشتند.
انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار