فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

27. آذر 1402 - 8:16   |   کد مطلب: 33055
مردم چشم‌انتظار تحقق وعده مسکن دولت؛
ملایری‌ها صاحب زمین ویلایی می‌شوند
بی شک یکی از اصلی‌ترین تقاضاها و انتظارات مردم از دولت تأمین مسکن است و مردم چشم‌انتظار دولت برای تحقق وعده‌های خود هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ با روی کارآمدی دولت سیزدهم یکی از وعده‌های آیت‌الله رئیسی بحث تأمین مسکن برای اقشار مختلف جامعه بود و وعده ساخت سالیانه یک میلیون مسکن در دولت داده شد.

نهضت ملی مسکن طرحی بود که دولت در ابتدای راه از آن رونمایی کرد و در این راستا ثبت‌نام از متقاضیان در یک سامانه انجام شد مردم به خانه‌دارشدن امیدوار شوند.

اما در کنار اقدامات دولت بالارفتن قیمت مسکن یکی از معضلات اصلی در جامعه شد و اجرا بهای مسکن در شهرهای مختلف نجومی شدن این امر باعث شد موجب آزار بسیاری از مردم بخصوص قشر اجاره‌نشین شد.

یکی از انتقادات وارد شده به دولت در سال‌های فعالیت عدم تحقق شعار ساخت مسکن است و منتقدان عقیده دارند که دولت نتوانسته قدمی برای تحقق شعار خود بردارد.

اما علی‌رغم اقدامات اقداماتی در راستای خانه‌دار دن مردم در شهرهای مختلف انجام شده است و در ملایر نیز با پیگیری‌های فرماندار ملایر اقدامات خوبی در راستای خانه‌دارشدن مردم شده است.

نخستین مشکل برای ساخت مسکن در شهر ملایر نبود زمین بود که در راستای این امر با پیگیری‌های انجام شده توسط نماینده دولت در شهرستان ملایر بیش از هزار هکتار به شهر ملایر اضافه شد.

تصویب ساخت دو شهرک امید و ایمان دیگر اقدامات دولت در ملایر در این راستا بوده است و در چهار شهر سامن، زنگنه، ازندریان و جوکار از توابع شهرستان ملایر نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره اقدامات انجام شده در راستای نهضت ملی مسکن اظهار کرد: کی از اقدامات دارای اولویت و شعارهای دولت مسئله تأمین مسکن برای اقشار مختلف مردم است.

وی با بیان اینکه در شهرستان ملایر تأمین مسکن در صدر فهرست فعالیت‌های مدیریت بنیاد مسکن شهرستان دارد، تأکید کرد: در چهار شهر ازندریان، جوکار، سامن و زنگنه به‌صورت قطعی زمین موردنیاز برای متقاضیان تأمین شده است، تصریح کرد: در شهرهای سامن و زنگنه قطعات ۱۷۰ تا ۲۰۰ آماده شده و برای ساخت ویلایی و تک‌واحدی به مردم تقدیم می‌شود.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر افزود: در شهر ازندریان بود زمین‌ها را به‌صورت گروه‌های دونفره تقدیم مردم شده و در ۱۵ دی و به مناسبت میلاد حضرت زهرا سلام‌الله علی‌ها جشن باشکوهی در شهرستان ملایر با حضور متقاضیان این چهار شهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه قطعات زمین‌های موردنظر تقسیم و تفکیک شده برای انتخاب افراد در قطعات موردنظر که در نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند پس از برگزاری قرعه‌کشی قطعات زمین تحویل مردم می‌شود.

عبدالملکی گفت: پس از واگذاری قطعات زمین متقاضیان می‌توانند شروع به ساخت کرده و دولت نیز حمایت‌های لازم را با اختصاص و تأمین مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات ساخت مسکن انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۳۸۰ نفر پس از ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن واجد شرایط هستند، تأکید کرد: تأمین مسکن برای افراد متقاضی از اهداف اصلی ما است و در این راستا مجوز ساخت دو شهرک ویلایی ایمان و امید به‌عنوان شهرک‌های جدید ملایر دریافت شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ملایر بیان کرد: پس از انتخاب بانک عامل فراخوان متقاضیان مردم برای ثبت‌نام قطعی و واریز مبلغ ۴۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

وی گفت: تلاش می‌شود تا در قبل از پایان سال و در یک جشن بزرگ آغاز عملیات اجرایی این دو شهرک گرفته می‌شود.

عبدالملکی عنوان کرد: در این دو شهرک زمین‌های ویلایی با تسهیلات به متقاضیان نهضت ملی مسکن تقدیم شده تا تمام تلاش ما این است تا تمامی متقاضیان صاحب زمین و صاحب‌خانه شوند.

وی به مصوبات قانون حمایت از جوانی جمعیت اشاره کرد و گفت: نزدیک به هزار نفر در راستای اجرای این طرح متقاضی وجود دارد که بنا است به آنها نیز زمین برای ساخت خانه ویلایی اهدا شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ بی شک یکی از اصلی‌ترین تقاضاها و انتظارات مردم از دولت تأمین مسکن است و مردم چشم‌انتظار دولت برای تحقق وعده‌های خود هستند.

در دولت طرح مسکن مهر متوقف شد و طرح مسکن ملی اجرا شد؛ اما سیاست‌های دولت فقط منجر به بالارفتن قیمت مسکن شد، اقداماتی که آثار آن همچنان روی مسکن کشور پابرجا است.

انتهای خبر/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار