نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. اسفند 1402 - 9:04   |   کد مطلب: 33201
تقان نوروز و ماه رمان باعث شده تمام برنامه‌های نوروزی حال و هوایی رمضانی و قرآنی به خود بگیرد و برنامه‌ریزی‌هایی مختلفی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ امسال بهار طبیعت با بهار قرآن هم‌زمان شده است و مردم ایران در کنار اعمال مخصوص ماه مهمانی خدا نوروز باستان را جشن می‌گیرند.

تقان نوروز و ماه رمان باعث شده تمام برنامه‌های نوروزی حال و هوایی رمضانی و قرآنی به خود بگیرد و برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه انجام شده است.

همه ساله در راستای نوروز و سال جدید برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان ملایر برگزار می‌شود و امسال هم‌زمانی بهار قرآن و طبیعت باعث شده این برنامه‌های با رنگ و بوی رمضان برگزار شود.

* تلاقی رمضان و نوروز پیوندی بین مراسم مذهبی و آیین‌های بومی و ملی است

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در راستای برگزاری برنامه‌های ایام نوروز و استقبال از بهار گفت:  تلاقی و تقارن یک رویداد ملی و مذهبی اتفاق مبارکی است که امسال رخ‌داده است.

عباس خدابخشی بیان کرد: هم‌زمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز و سال نو فرصت مغتنمی است که پیوندی بین مراسم مذهبی و آیین‌های بومی و ملی را تقویت کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ستاد خدمات سفر در سطح شهرستان عنوان کرد: با حضور ادارات و ارگان‌های سطح شهرستان برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای ایام ماه مبارک رمضان و نوروز برنامه‌ریزی شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر گفت:  با همکاری اداره‌های اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و  ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و امور مساجد جلسات مختلف کرسی تلاوت قرآن در ایام ماه مبارک رمضان در نقاط مختلف شهرستان برگزار می‌شود.

وی به حضور مسافران نوروزی در ملایر اشاره کرد و گفت: باتوجه‌به اینکه ملایر همه ساله پذیرای مسافران نوروزی فراوانی است و تردد زیادی از محورهای مواصلاتی شهرستان انجام می‌شود برنامه‌ریزی‌هایی مختلفی در راستای حفظ ایمنی سفر مسافران انجام می‌شود.

خدابخشی با تأکید بر اینکه در برنامه‌های ایام نوروز باید حرمت ماه رمضان حفظ شود، تأکید کرد: در ایام نوروز  به دنبال ایجاد شور و نشاط اجتماعی با رعایت حرمت ماه رمضان است.

وی افزود: با هماهنگی‌های انجام شده نظافت شهرهای مختلف توسط شهرداری‌ها انجام شده و هر شهرداری اقدامات خوبی برای استقبال از بهار و ماه رمضان انجام داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ملایر بیان کرد: از مردم نیز درخواست شده که همچون سال‌های گذشته حرمت ماه رمضان را در ایام نوروز حفظ کنند.

وی گفت: در شهرستان تلاش شده تا سفر خوبی را برای مسافران داشته باشیم و سال نو را با خوبی آغاز شود.

 

برگزاری ۵۰ برنامه فرهنگی در ایام نوروز در ملایر

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه‌های ایام نوروز در سطح شهرستان ملایر  عنوان کرد: در راستای استقبال از بهار ستاد اجرایی خدمات سفر و کمیته‌های ۱۲ گانه در سطح شهرستان آغاز به کار گرده است.

ابراهیم جلیلی به تشکیل ستادهای فرعی در چهار بخش جوکار، مرکزی، زند و سامن در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت:  ۵۰ برنامه فرهنگی روتین و نوروزگاه برای ایام نوروز در شهرستان ملایر برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد:  باتوجه‌به تقارن ماه مبارک رمضان با نوروز و آغاز سال نو عمده برنامه‌های انجام شده در ایام نوروز متناسب با ماه مبارک رمضان است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر  بیان کرد: استقبال از مسافران در روز نخست سال نو،  برگزاری کرسی تلاوت  قرآن کریم در نوروزگاه در کنار آثار ملی و طبیعی از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی با بیان اینکه برای اسکان مسافران نوروزی ۸۰۰ تخت اسکان به‌صورت روزانه آماده‌سازی شده است، تصریح کرد: ۴۷۰ تخت  تحت پوشش اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ملایر  است و مابقی آن توسط آموزش پرورش برای بحث اسکان اضطراری پیش‌بینی‌شده است.

* برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد مختلف شهرستان

 

شهردار ملایر نیز در گفتگو با خبرنگار ما به مهمترین برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده در سطح شهرستان ملایر برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: شهرداری ملایر به مناسبت ایام ماه رمضان و سال نو در حوزه‌های مختلف برنامه‌های متنوعی تدارک دیده است.

مجید فرجی افزود: سازمان‌های مختلف شهرداری ملایر از جمله خدمات شهری،  سازمان پارک‌ها و فضای سبز و  سازمان عمران شهرداری برنامه‌های مختلفی را در برای ایام سال نو ماه رمضان در  نظر گرفته‌اند.

 وی با بیان اینکه عمده برنامه‌ریزی‌های انجام شده باحال و هوای ماه رمضان برگزار می‌شود، تصریح کرد:  در بیشتر زیباسازی آذین‌بندی‌های  سطح شهر حال و هوای رمضانی در نظر گرفته شده است.

شهردار ملایر عنوان کرد: در حوزه زیباسازی ۵۰ المان مناسبی و ایام سال نو طراحی و ساخته‌اند که در حال نصب است و در این میان المان‌های نوری زیبایی در سطح شهر نصب می‌شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی ۵ میلیون نشا گل بنفشه  گفت: این گل‌ها در پارک‌ها  و معابر عمومی  سطح شهر کاشته می‌شود.

فرجی گفت: ۲۲ هزار گلدان گل بهاری نیز  آماده شده است و در نقاط مختلف سطح شهر کاشته می‌شود و در حوزه  خدمات شهری برای زیبا شدن سطح شهر تعویض تابلوهای ترافیکی و راهنمایی و زیباسازی آنان در نظر گرفته شده است

وی عنوان کرد: در حوزه فرهنگی برنامه‌های خوبی را تدوین شده است و کرسی‌های تلاوت قرآن در برخی از مساجد ملایر با همکاری سایر ادارات شهرستان برگزار می‌شود.

شهردار ملایر گفت:  جشن‌ها و جنگ شادی در ایام آغازین سال نو در سالن‌های مختلف شهر به مدت ۱۰ شب برنامه‌ریزی شده است.

محمد گل محمدی

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار