نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. فروردين 1403 - 9:49   |   کد مطلب: 33341
نام انقلاب اسلامی ایران از همان روزهای نخست به نام مردم گره‌خورده است و مردم که در تمامی دوران پشتیان انقلاب بوده و از کشور حمایت کرده‌اند و مردم را می‌توان کلیدواژه اصلی جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ملایری‌ها»؛ روز دوازدهم فروردین یک روز تاریخی در انقلاب اسلامی ایران است رو همه‌پرسی و پیروزی بزرگ انقلاب اسلامی ایران روزی که همه مرم ایران مهر تأییدی بر جمهوری اسلامی زدند.

در تقویم روز دوازدهم فروردین به دلیل حضور بیش از ۹۸ درصدی مردم ایران در همه‌پرسی جمهوری اسلامی به نام روز جمهوری اسلامی ایران نام‌گذاری شده است.

مردم در این روزهای ۱۰ و ۱۱ با لبیک به رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و با یک آری برگ به جمهوری اسلامی گفتند.

از همان روزهای آغاز پیروزی انقلاب اسلامی پیشرفت‌های کشور ایران اسلامی آغاز شد و علی‌رغم همه دشمنی‌ها و مشکلاتی که مستکبرین برای ایران ایجاد کردند هر لحظه بر اقتدار ایران افزوده کی شود.

جنگ تحمیلی، قائله‌های منافقین، جدایی‌طلبی‌ها، جنگ نرم، تحریم‌های اقتصادی، ترور و بسیار موارد دیگر تنها گوشه‌ای از چالش‌های دشمنان در ۴۶ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران است؛ اما ایران عقب که نکشیده؛ بلکه هر روز پیشرفت‌های روزافزونی داشته است.

اگر روزگاری حتی اجازه واردات سیم‌خاردار به ایران نمی‌دادند پیشرفت ایران اسلامی به جایی رسیده که امروز بسیاری از کشورها خواستار دریافت پهپادهای ایرانی هستند.

پیشرفت ایران اسلامی در زمینه‌های مختلفی از جمله هسته‌ای، فناوری نانو، پزشکی، نظامی، پزشکی، هوافضا و موشکی و انرژی‌های تجدیدپذیر غیرقابل‌انکار است و اصلی‌ترین امر در این مسئله نقش مردم است.

مردم‌سالاری دینی از مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به پیشرفت‌های انقلاب اسلامی گفت: ایران اسلامی در زمینه‌های مختلفی دارای پیشرفت‌های چشمگیری بوده است؛ اما یکی از مهم‌ترین موارد بحث مردم‌سالاری است که در جمهوری اسلامی داشته‌ایم.

هادی بیگی نژاد با بیان اینکه انتخابات نمود اصلی مردم‌سالاری عنوان کرد و گفت: در هیچ نظامی به‌اندازه جمهوری اسلامی شاهد برگزاری انتخابات نبوده‌ایم.

وی بیان کرد: تقریباً به‌اندازه سن انقلاب شاهد برگزاری انتخابات بوده‌ایم و مردم برای در تمام سطوح مدیریتی کشور صاحب‌نظر هستند که این امر نشانه مهمی ای مردم‌سالاری است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: مردم در جمهوری اسلامی دارای اصلی‌ترین جایگاه هستند و همان‌گونه که رهبر کبیر انقلاب اسلامی عنوان کرده‌اند صاحبان اصلی انقلاب مردم هستند.

وی با اشاره به نقش مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب بیان کرد: مردم در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هرگاه نیاز بوده در میدان حاضر شده‌اند و حماسه‌آفرینی کرده‌اند.

بیگی نژاد به حضور چشمگیر مردم و بسیج مردم در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: حضور مردم در جبهه‌های حق علیه باطل از یک سو و حمایت از کشور در پشت میدان‌های نبرد در روزهای سخت هشت سال دفاع مقدس نقشی مهم پیروزی آن دوران داشت.

وی حضور در انتخابات، حضور در راهپیمایی‌ها و حمایت‌ها از انقلاب در برهه‌های مختلف بخصوص در فتنه‌ سال‌های مختلف و علی‌الخصوص سال ۸۸ خود نشانی دیگر از نقش مردم در انقلاب اسلامی ایران را دارد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی حضور چشمگیر مردم در انتخابات اسفندماه را نمونه‌ای دیگر از نمود مردم‌سالاری دانست و گفت: علی‌رغم تمامی تلاش‌های دشمنان برای کاهش حضور مردم در انتخابات و هجمه‌های فراوانی رسانه‌ای در اسفندماه شاهد حضور چشمگیر مردم در انتخابات بودیم و این مردم بودند که نشان دادند تصمیم‌گیرنده نهایی در انقلاب اسلامی ایران هستند.

حضور مردم امنیت‌آفرین است

یک فعال رسانه هم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به نقش مردم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اطهار کرد: نقش مردم در انقلاب اسلامی فقط محدود به دوران انقلاب نمی‌شود؛ بلکه نقش مردم را ابتدا باید در پیروزی انقلاب اسلامی ایران دید.

محمود آصفی با غیرقابل‌کتمان خواندن نقش مردم در دوران انقلاب عنوان کرد: هر گاه کسور در بزنگاه‌های مختلف و زمینه‌های مختلف در سختی و تنگنا قرار داشت این مردم بودند که نقش‌آفرین و ناجی کشور بودند.

وی به نقش مردم در ۹ دی، دوران دفاع مقدس و فتنه‌های سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: بصیرت مردم در این سال‌ها سبب رفع موانع و مشکلات شد.

این فعال رسانه بیان کرد: حضور مردم در بزنگاه‌های تاریخی امنیت‌آفرین بوده و انقلاب اسلامی ایران به همین پشتوانه مردمی توانسته پیشرفت داشته باشد.

وی به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره کرد و گفت: کشور ایران در زمینه‌های مختلف دارای پیشرفت‌های چشمگیری بوده است؛ اما یکی از انتقادات به ایران مشکلات اقتصادی است.

آصفی بیان کرد: مقام معظم رهبری با نام‌گذاری شعار سال امسال به نقش و اهمیت مردم اشاره کردند و حضور و توجه بیش‌ازپیش مردم به مسئله تولید قطعاً سبب رونق اقتصادی در کشور می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ نام انقلاب اسلامی ایران از همان روزهای نخست به نام مردم گره‌خورده است و مردمی که در تمامی دوران پشتیان انقلاب بوده و از کشور حمایت کرده‌اند.

حضور مردم پای صندوق‌های رأی، راهپیمایی‌ها، تشییع شهدا و مراسم ملی و مذهبی همواره چشمگیر بوده است و همین امر باعث شده امروز دشمنان مردم را هدف حملات خود قرار دهند.

امروز رسانه ابزار اصلی دشمنان است که هدف اصلی آنان همان مردمی است که از روزهای اول انقلاب پشتیبان آن بوده‌اند و در برهه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده‌اند.
روز جمهوری اسلامی فرصتی برای بازخوانی نقش مردم در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و توجه به بیش‌ازپیش به آنان است.

امروز اصلی‌ترین گلایه صاحبان اصلی انقلاب همین امر اقتصاد و معیشت است و نام‌گذاری شعار سال امسال بار دیگر به نقش مردم برای حل مشکلات اشاره دارد.

محمد گل محمدی

دیدگاه شما

آخرین اخبار