نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

23. آذر 1398 - 17:35   |   کد مطلب: 27729
جنایت سیاه و وحشیانه میدان الوثبه عراق که در آن یک نوجوان شانزده ساله کشته و از تیر چراغ راهنمایی و رانندگی آویزان شد، نشان از نفوذ نیروهای آمریکایی سعودی به ماجرای اعترضات خیابانی این کشور است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از راه دانا؛  این روزها در جریان اعتراضات عراق شاهد ایجاد صحنه های دلخراش و بسیار خشنی هستیم که طرح «دموکراسی خیابانی» آمریکا و سعودی‌ها آنرا به بار آورده است. 

گروهی که گفته می شود از معترضان عراقی هستند، یک نوجوان شانزده ساله به نام «هیثم علی اسماعیل» را به شکل کاملا وحشیانه‌ و حتی بدون کوچکترین اجازه دفاعی از خود کشتند. 

 

تصاویر منتشر شده از این عمل سبعانه نشان می‌دهد این نوجوان ابتدا به شدت مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد و زیر دست و پای معترضان می افتد، سپس به میدان الوثبه بغداد منتقل و در آنجا گلویش توسط چند تن از حاضران بریده می‌شود و در آخر جسدش از تیر چراغ راهنمایی و رانندگی آویزان می‌شود. 

 

تصاویر افرادی که در این واقعه حضور دارند و با موبایل خود این عمل شنیع و دهشتناک را تصویربرداری می کنند در شبکه های اجتماعی باعث انتقاد و تاسف افکارعمومی شده است. 

 

این موضوع در رسانه‌های غربی به جهت تضاد منافع چندان بازتابی نداشته است. این درحالی است که اگر این حادثه تلخ بر اساس منافع آمریکا بود رسانه های غربی آنرا در بوق و کرنا کرده بودند و با موجی از واکنش‌های تاثربرانگیز سران کشورهای غربی روبرو بودیم.  

 

رسانه‌های ضدانقلاب و بوقچی‌های رسانه‌ای آنان از جمله «مسیح علینژاد» نیز درخصوص این واقعه تلخ که در پی اعتراضات عراق بوجود آمد با بی اعتنایی کامل رفتار و سعی کردند ذهن افکارعمومی را از این مسئله منحرف کنند.

 

این واقعه وحشتناک در قبال یک نوجوان بی دفاع از بروز خشونت و ناامنی شدید در کشوری حکایت دارد که پیشتر با دفاع مردمی علیه داعش و حزب بعث به دستاوردی بزرگ برای شکل گیری امنیت و ثبات رسیده بود و می توانست بدون آشوب و اغتشاشات اینچنینی به ثبات و امنیت پایدار برسد. 

 

به نظر می رسد آمریکایی‌ها و سعودی ها در پی بروز اعتراضات با نفوذ نیروهای تحت امر خود در پوشش معترضان سعی می کنند در درجه اول امنیت و آرامش مردم را سلب کنند و با این شیوه به اهداف خود در کشورهایی از جمله عراق که در آن شورش های خیابانی رخ می‌دهد، دست یابند.

 

درواقع بنگاه سخن پراکنی بی بی سی و رسانه سعودی ایران اینترنشنال و سیاهی لشکرهای ضدانقلاب که به آتش ناآرامی‌های اخیر می دمیدند نیز چنین هدفی را برای کشورمان مد نظر داشتند. کما اینکه بخشی از همین اتفاقاتی که در کشوری مثل عراق مانند آتش زدن اماکن عمومی رخ داده در کشورمان نیز با همان فرمول و دستور کار آمریکایی و سعودی اتفاق افتاد اما با هوشیاری مردم ایران این موضوع در نطفه خفه شد.

 

این تصاویر وحشتناک بخشی از جنایت میدان الوثبه را نشان می دهد که مناسب افراد کمتر از 18 سال و بیماران قلبی نیست و تماشایش به گروه‌های حساس توصیه نمی‌شود.

دیدگاه شما

آخرین اخبار