نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

12. آبان 1393 - 20:17   |   کد مطلب: 14387
رییس سازمان تبلیغات اسلامی ملایرگفت؛
اهمیت اقامه جماعت نماز ظهر عاشورا
رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: اینکه امام حسین(علیه السلام) در سخت‌ترین شرایط جنگی نماز جماعت را به پا می دارد آن هم نه فرادا بلکه به جماعت و دو نفر از یارانش هم در هنگام اقامه نماز شهید می شوند خود نشان دهنده اهمیت والای اقامه نماز است.
اهمیت اقامه جماعت نماز ظهر عاشورا

حجت الاسلام و المسلمین داود عباسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ملایری‌ها به اهمیت اقامه نماز جماعت ظهر عاشورا اشاره و اظهار کرد: اهمیت  نماز ظهر عاشورا را در خود حادثه کربلا می توان فهمید.

وی افزود: زمانی که امام حسین(علیه السلام)  در سخت‌ترین شرایط جنگی بود و یکی از یاران رسیدن وقت نماز ظهر را به امام (علیه السلام) اعلام می کنند، ابی عبدالله(علیه السلام) او را دعا می کند و از خدا می خواهد او را از نمازگزاران قرار دهد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر گفت: اینکه امام حسین(علیه السلام) در سخت‌ترین شرایط جنگی نماز جماعت را به پا می دارد آن هم نه فرادا بلکه به جماعت و دو نفر از یارانش هم  در هنگام اقامه نماز شهید می‌شوند خود نشان دهنده اهمیت والای اقامه نماز است.

وی تاکید کرد: ما این درس را ار امام حسین(علیه السلام) بگیریم که در سخت‌ترین شرایط نماز را در اول وقت و به صورت جماعت به پا داریم.

عباسی اقامه نماز ظهر عاشورا بسیار مهم خواند و تصریح کرد: به تمامی هیئات مذهبی سفارش شده است که در هنگام اذان ظهر نماز جاعت را به پا دارند و با اقامه نماز ظهر عاشورا عزاداری‌های خود را تکمیل کنند.

وی از برگزاری نماز جماعت در هئیت تکیه اباالفضل(علیه السلام) خبر داد و بیان کرد: امسال برای  نخستین بار هیئت تکیه اباالفضل(علیه السلام) که یکی از هیئات بزرگ کشور است در ظهر عاشورای امام حسین(علیه السلام) نماز جماعت را اقامه می کنند.  

دیدگاه شما

آخرین اخبار