نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. آبان 1393 - 11:03   |   کد مطلب: 14415
یک روزنامه انگلیسی در گزارشی نوشت: ژنرالی که آمریکایی ها وی را اخیرا در لیست سیاه خود قرار داده است، به عنوان «قهرمان ملی» در ایران شناخته می‌شود.
فایننشال‌تایمز:ژنرال سلیمانی «قهرمان ملی ایرانیان» و «سرباز وفادار آیت الله خامنه ای» است

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها به نقل از شبکه اطلاع رسانی دانا روزنامه انگلیسی «فایننشل تایمز» طی گزارشی در زمینه «سردار قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نوشت: ایران با کمک سردار قاسم سلیمانی در پی ترویج موفقیت‌های نیروهای مسلح خود است.

بر اساس این گزارش، سردار سلیمانی 57ساله، که اخیرا در فهرست سیاه دولت آمریکا قرار گرفت، به عنوان «قهرمان ملی» در ایران شناخته می‌شود و رسانه‌های این کشور نیز تصاویر وی را  که از میدان نبرد در عراق گرفته شده است ، نمایش می‌‌دهند.

یک تحلیلگر نزدیک به حزب اصلاح طلبان ایران اخیرا سردار سلیمانی را «سلحشور نبردهای نامتقارن» نامید که اجازه نخواهد داد خواب راحتی به چشمان دشمنان ایران آید و تنش را نیز از مرزهای ایران دور نموده است.

این روزنامه انگلیسی در ادامه این گزارش در وصف سردار سلیمانی نوشت: قاسم سلیمانی فردی وفادار به مقام رهبری ایران است و تلاش دارد تا در راستای دستورات رهبری ایران این کشور را به عنوان قدرت منطقه‌ای نشان دهد و تنش‌های فراوان خاورمیانه  از جمله در عراق، لبنان ، سوریه و افغانستان را از ایران دور نگه دارد.

سردار سلیمانی در داخل نظام ایران به عنوان فردی شناخته می‌شود که باعث کاهش نفوذ آمریکا در افغانستان و عراق شده است.

وی فرمانده‌ای است که با حمایت از حزب‌الله لبنان در نبرد علیه اسرائیل مشارکت داشته و به «بشار اسد»رییس جمهور سوریه نیز کمک نموده است.

هرچند که این روزنامه انگلیسی در گزارش خود و در جاهایی سعی کرده است تا برخی رخدادهای خاورمیانه را اشتباه محاسباتی سردار سلیمانی نشان دهد اما در خاتمه  این گزارش با صراحت نوشت: وی از جمله افراد وفادار به آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب ایران می‌باشد و فردی است که هیچ گونه فساد و گرایش‌های سیاسی در پرونده وی مشاهده نمی‌شود‌.

یک کارشناس سیاسی امور ایران در این باره گفت:« اگر آیت‌الله خامنه‌ای به سردار سلیمانی بگوید که علیه آمریکا وارد عمل شود، وی این کار را انجام خواهد داد.  وی همواره سرباز در خدمت فرمانده کل قوای ایران است.

دیدگاه شما

آخرین اخبار