نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. آبان 1393 - 13:47   |   کد مطلب: 14440
مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر خبر داد
افتتاح دو کتابخانه روستایی در هفته کتاب
مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر گفت: در هفته کتاب دو کتابخانه در روستاهای حسین آباد شاملو و انوج برای علاقمندان به کتاب و کابخوانی افتتاح می گردد.
افتتاح دو کتابخانه روستایی در هفته کتاب

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، سیدمهدی در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به آغاز هفته کتاب از 24 آبان ماه شعار هفته کتاب را "ترویج کتاب، ترویج امید" دانست و اظهار کرد: در شهرستان ملایر 19 کتابخانه عمومی فعالیت دارند که در این کتابخانه‌ها180 هزار جلد کتاب برای استفاده عموم موجود است.

وی گفت: 15 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضویت دارند و طبق برنامه ریزی ‌های انجام شده قرار است این اعضا تا پایان سال به 20 هزار نفر برسند.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر به راه‌اندازی کتابخانه مشارکتی شهدا در مسجد صفی ملایر اشاره کرد و افزود: از تعداد 19 کتابخانه شهرستان ملایر 11 کتابخانه در روستاها و هشت کتابخانه در حوزه شهری فعالیت دارند.

وی برنامه های امسال هفته کتاب را برای نخستین بار کتابخانه محور دانست و عنوان کرد: در هفته کتاب در شهرستان ملایر همزمان با سراسر کشور بیش از یکصد برنامه اجرا می شود.

آخشیک به برامه‌های اجرایی در کتابخانه‌ها اشاره و تصریح  کرد: نقد کتاب در هر کتابخانه، تجلیل از خردسال‌ترین و مسن‌ترین عضو هر کتابخانه، تجلیل از اعضای فعال،  برگزاری مسابقات نقاشی، انشاءنویسی و کتابخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در هفته کتاب در کتابخانه‌های عمومی اجرا می شود.

وی گفت: عضویت در کتابخانه‌های عمومی ملایر همزمان با هفته کتاب رایگان است و علاقمندان می‌توانند از 20 تا 30 آبان ماه با مراجعه به هر کدام از کتابخانه‌های عمومی شهرستان به مدت یک سال از خدمات این کتابخانه‌ها به صورت رایگان استفاده کنند.

مدیر اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر بیان کرد: در هفته کتاب و کتابخانه در روستاهای حسین آباد شاملو و انوج و برای علاقمندان به کتاب و کابخوانی افتتاح می گردد.

وی نقد کتاب "دست تنهایی"، ،تجلیل از کتابداران نمونه، اجرای برنامه های عصر شعر، برگزاری برنامه های فرهنگی و مسابقه نقاشی ویژه کودکان را از دیگر برنامه های هفته کتاب در شهرستان ملایر برشمرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار