نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آبان 1393 - 15:05   |   کد مطلب: 14454
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد ملایر گفت:برخی از مشکلات جامعه امروز ما ناشی از پایین بودن سرانه مطالعه است و به همین دلیل لازم است به عنوان یکی از راههای بسط و گسترش و تعمیق فرهنگ کتابخوانی، به نیازها و علائق خواندنی و مطالعاتی مردم توجه کنیم
 مشکلات جامعه امروز ناشی از سرانه مطالعه است

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، به مناسبت هفته کتاب و در آستانه هفته بسیج، عصر شعر «بسیج در امتداد عاشورا» با حضور جمعی از شاعران انجمن های ادبی ملایر و مسئولین شهری در سالن جلسات انجمن های ادبی  اداره فرهنگ و ارشاد برگزار شد.

رضا براتی زاده در این عصر شعر ملایر با برشمردن برنامه‌های اداره فرهنگ و ارشاد در هفته کتاب اظهار کرد:  برخی از مشکلات جامعه امروز ما ناشی از پایین بودن سرانه مطالعه است و به همین دلیل لازم است به عنوان یکی از راههای بسط و گسترش و تعمیق فرهنگ کتابخوانی، به نیازها و علائق خواندنی و مطالعاتی مردم توجه کنیم.

وی گفت: گسترش علوم بشری در جهان کنونی زمینه هایی را فراهم آورده تا هر کس به فراخور نیاز خود بتواند به مطالعه بپردازد و نیازش را بر طرف کند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد ملایر تاکید کرد: توصیه ما به والدین خانواده ها این  است که برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه، از ابتدای کودکی فرزندان خود را با کتاب آشنا کنند و خود نیز اهل کتاب باشند.

مصطفی رستمی در ادامه این این جلسه اظهار کرد: شعرای متعهد ما، همواره دغدغه دین و مکتب را دارند و شعر و ادبیات  نیز در کشور ما از بدو انقلاب، پخته تر از قبل شده است.

 وی به تاثیر شعر در خنثی کردن تهاحم فرهنگی اشاره و عنوان کرد:  شعری که در مکتب شهداء و سیدالشهداء باشد به جامعه پویایی می دهد و شعرای ما می توانند با استفاده از قالب های  شعری ، مضامین ادبی و هنری جامعه را برای خنثی کردن تهاجم فرهنگی، جنگ نرم دشمن، انحرافها و آسیب های اجتماعی مسلح کنند.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر بیان کرد: شعرا جهت تولید و عرضه شعری که انسان ساز باشد سعی کنند اشعاری را بسرایند که برای خدا و رنگ خدایی داشته باشد.

در این محفل ادبی و عاشورایی چند تن از شعرای انجمن های ادبی ضمن مرثیه سرایی قیام عاشورا در توصیف بسیج نیز اشعار خود را سرودند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار