نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

9. آذر 1393 - 9:40   |   کد مطلب: 14506
نماینده امور ایثارگران در سپاه انصار خبر داد؛
پایان انتظار خانواده شهدا با آغاز پروژه تعیین هویت شهدای گمنام
نماینده امور ایثارگران در سپاه انصار گفت:پروژه تعیین هویت شهدای گمنام با بهره گیری از دانش و فناوری بررسی DNA با هدف پایان بخشیدن به انتظار خانواده‌های محترم شهدا در کشور آغاز شده است
نماینده امور ایثارگران در سپاه انصار

فریدون روشنایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ملایری‌ها اظهار کرد: پروژه تعیین هویت شهدای گمنام با بهره گیری از دانش و فناوری بررسی DNA با هدف پایان بخشیدن به انتظار خانواده‌های محترم شهدا در کشور آغاز شده است.

وی با اشاره به اجرای این طرح توسط امور ایثارگران سپاه افزود: هدف از این طرح در اولویت نخست شناسایی شهدایی است که تازه تفحص می شوند و سپس شهدایی که خاکسپاری شده اند.

نماینده امور ایثارگران در سپاه انصارالحسین(علیه السلام) استان همدان گفت: از زمان اجرای این پروژه و برابر با هماهنگی مسئولان ذیربط کمیته جستجوی مفقودین از کلیه شهدای تفحص شده نمونه برداری از DNA انجام می گیرد.

وی به تشکیل بانک DNA شهدا اشاره و عنوان کرد: نمونه‌های به دست آمده به آزمایشگاه منتقل شده و پس از کدگذاری یک بانک DNA از این شهدا تشکیل می شود.

روشنایی تصریح کرد: شناسایی شهدای تازه تفحص شده توسط بانک اطلاعاتی حدود یک ماه به طول می انجامد اگر شهید شناخته شد با نام خود در زادگاهش به خاک سپرده می شود، در غیر این صورت اطلاعات وی همراه با محل تدفین ذخیره میشود.

وی گفت: این طرح در استان همدان آغاز شده و با دعوت از خانواده‌های شهدای مفقودالأثر سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و ... نمونه خون این خانواده‌ها را گرفته و به مرکز ژنتیک انسانی نور سپاه تهران ارسال می شود.

نماینده امور ایثارگران در سپاه انصارالحسین(علیه السلام) استان همدان به 96 شهید مفقودالاثر در شهرستان ملایر اشاره و بیان کرد: این طرح در شهرستان‌های ملایر و نهاوند با دعودت از خانواده‌های این شهدا آغاز شده است.

وی تصریح کرد: خانواده‌های شهدای مفقودالأثر می توانند در کل استان برای نمونه گیری به امور ایثارگران سپاه شهر خود مراجعه کنند.

دیدگاه شما

آخرین اخبار