پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

13. آذر 1393 - 19:35   |   کد مطلب: 14523
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مرغوبیت خاک ملایر این شهرستان زمینه بالایی برای تولید گیاهان دارویی و زعفران دارد.
ملایر دارای پتانسیل بالای در تولید گیاهان دارویی و زعفران است

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، علی نعمت چهاردولی در نشست بررسی مشکلات کشاورزی ملایر که با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در فرمانداری این شهر برگزار شد اظهار داشت: شهرستان ملایر دارای رتبه دوم کشور در تولید انگور بوده و درآمد اکثریت مردم این شهرستان از طریق باغات می‌باشد.

وی  به مشکل آب و یک دست سازی زمین‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: به دلیل اینکه کشاورزی در این شهرستان بیشتر به صورت معیشتی می‌باشد یک دست سازی زمین‌های کشاورزی بسیار با مشکل مواجه است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: شهرستان ملایر در بخش کشاورزی در آبیاری باغات و زمین‌های کشاورزی، در بخش سموم کشاورزی و آبیاری تحت فشار دارای مشکل می باشد.

وی مشکلات باغات ملایر را مشکلات غرب کشور دانست و افزود: تصمیم گیری برای شهرستان ملایر در واقع کمک به کل غرب کشور می باشد.

چهاردولی شهرستان ملایر را دارای پتانسیل بالا در زمینه تولید گیاهان دارویی دانست و تصریح کرد: با توجه به مرغوبیت خاک ملایر این شهرستان زمینه بالایی برای تولید گیاهان دارویی دارد.

وی گفت: با توجه به کمبود آب و سفره‌های زیرزمینی و استفاده از محصولات کم آب، تولید محصول زعفران در این شهرستان با توجه به آب کمی که برای تولید نیاز دارد در ملایر آغاز شده است اما در زمینه تهیه پیاز این تولیدگران این محصول با مشکل مواجه هستند.

احمد آریایی نژاد در این نشست اظهار داشت: با توجه به کمبود سود در کشاورزی و عدم تمایل جوانان به کشاورزی به احیای کشاورزی باید توجه خاص داشته باشیم و از بستن دست تولیدات داخلی و کشاورزان داخلی جلوگیری کنیم.

وی به لزوم حمایت از تعاونی‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: در کشاورزی جدید استفاده از سموم شیمیایی منسوخ شده است و باید  آفت کش‌های بیولوژیک را جایگزین این سموم کرد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید کمک کرد که سود محصولات کشاورزی بیشتر به تولید کننده‌ها برسد و ایجاد مجتمع‌های کشت و صنعت می‌تواند این امر را محقق می‌کند.

وی لزوم مدیریت منابع آب را از اساس کشاورزی برشمرد و عنوان کرد: شهرستان ملایر با بحران جدی آب روبه روست و با کمک وزارت نیرو می‌توان ذخیره سازی آب در زمستان را اعمال کرد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار