نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آذر 1393 - 22:47   |   کد مطلب: 14655
نائب رئیس اول مجلس گفت:
ایران نماد مقاومت در جهان اسلام
شهدا ایران را از چنگال صدام آزاد نکردند بلکه این شهدای ایران بودند که ملت لبنان را تبدیل به نماد مقاومت جهان عرب کردند و به ملت مظلوم فلسطین روح استقامت و پایداری را الهام نمودند.
بیداری اسلامی ثمره خون شهدای ایران

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها،حجت الاسلام و المسلمین  محمد حسن ابوترابی فرد در مراسم یادواره 223 شهید بخش جوکار شهرستان ملایر که شامگاه امشب  ورزشگاه عارفی این شهر برگزار شد  پس از خواندن آیه ای از قرآن اظهار داشت: پیام این آیه استقامت و صبر و بردباری است و نیجه این بردباری ظفر  و پیروزی می‌باشد.

وی گفت: استقامت آن گاه دارای اثرات ارزشمندی است که دارای مقدمه صحیح و حرکت در راه درست باشد و اگر مقدمه این استقامت شیطان و باطل باشد ثمری نخواهد داشت.

نائب رئیس اول مجلس عقل و علم را اولین قدم در راه استقامت دانست و عنوان کرد: با وارد شدن همراه با عقل و علم در این راه می توان به خدا رسید و خدارا مربی راه قرار داد.

ابوترابی  تصریح کرد: شهدا در راه استقامت وارد شدند و با عقل و علم خدارا مربی خود قرار دادند و با حرکت در مسیر خدا راه سعادت را پیشی گرفتند و تربیت شده خدا قرار گرفتند.

وی تربیت خدا را قدم اول در راه استقامت دانست و بیان کرد: فعالیت همراه با ایمان در هر عرصه‌ای ثمره تربیت دینی است و برای ثمره گرفتن در این راه باید استقامت کرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی انسانیت را ثمره استقامت دانست و افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با استقامت در برابر تمام دنیا ایستادگی کردند و ایران را تبدیل به نماد استقامت در جهان اسلام نمودند.

وی جایگاه امروز ایران را ثمره استقامت دانست و عنوان کرد: با تحریم‌های سازمان ملل، شورای امنیت، کنگره آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ایران به خصوص تحریم بانک مرکزی  ایران با استقامت توانست دوام بیاورد.

ابوترابی  فرد به دوام نیاوردن هیچ کشوری زیر تحریم بانک مرکزیش اشاره کرد و افزود: در اوج تحریم و سخت ترین شرایط اقنصادی که ارزش پول ملی ایران به یک سوم کاهش پیدا کردو رفاه مردم، کشاورزان و صنعت گران به یک سوم تنزیل پیدا کرد.

وی گفت: مردم ایران در این شرایط سخت  در کنار رهبری انقلاب حماسه  خرداد سال 92 را شکل داده و با شرکت 73 درصدی در انتخابات جواب این تحریم‌ها را با استقامت دادند.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا فکر می‌کرد که با تحریم‌های پی در پی مردم ایران به خیابان‌ها می ریزند و نظام را تحت فشار سیاسی قرار می‌دهد و نظام  ناچار به تسلیم خواسته‌های آمریکا و غرب می شود ولی مردم  با استقامشان صحنه را تغییر دادند.

وی افزود:امروز همه دنیا ایران را با احترام نگاه می کنند و دولت مردان ایران  را باتکریم نگاه می‌کنند و مقام معظم رهبری دارای جایگاهی فاخر در دنیا است و این ثمره استقامت مردم است.

ابوترابی فرد گفت: امروز آمریکای زیاده خواه مستکبر با پنج کشور به اصطلاح قدرت دنیا در یک طرف میز در موضع برابر در با ایران درباره مسئله هسته ای گفت‌وگو کرده و با اسقامت ایرانیان مجبور به کوتاه آمدن از زیاده خواهی‌های خود شدند.

وی گفت: باید پیام ملت ایران به تیم مذاکره هسته ای آن باشد که ما در اندیشه عزت و اقتدار برتر و بالاتریم و در کنار شما برای حفاظت از منافع خود ایستاده ایم و این پیام عزت و افتخار است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی اسارت ایرانیان را در جنگ تحمیلی نمونه بارز استقامت دانست و عنوان کرد: شهدا با اسارت خود به مردم ایران پیام دادند که ما ایستاده ایم و استقامت بود که سبب این شد که ایران هشت سال جنگ تحمیلی با قدرت جنگید.

وی تاکید کرد: شهدا ایران را از چنگال صدام آزاد نکردند بلکه این شهدای ایران بودند که ملت لبنان را تبدیل به نماد مقاومت جهان عرب کردند و به ملت مظلوم فلسطین روح استقامت و پایداری را الهام نمودند.

ابوترابی فرد بیداری اسلامی را ثمره استقامت شهدای ایران د انست و بیان کرد: ملت ایران مبادا هراس و حزن داشته باشید و از تحریم‌ها نگران باشید چرا که شما پیروز و رستگارید چون مقاوت کردید.

 انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار