نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. آذر 1393 - 23:00   |   کد مطلب: 14656
نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: باید با تولید کالا و تولید خدمات و ارزش افزوده حاصل از آن راه را برای تولید ثروت هموار کرد و درآمدهای پایدار دولت ناشی از مالیات را افزایش داد.
تولید کالا و خدمات و افزایش ارزش افزوده راهکار کاهش وابستگی  به نفت

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد در حاشیه یادوراه 232 شهید بخش جوکار شهرستان ملایر در جمع خبرنگاران در این شهر در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره بودجه سال 94 و کاهش وابستگی به نفت اظهار داشت: هدف بلند مدت در برنامه چهارم توسعه و برنامه پنجم و سیاست کلی ابلاغی مقام معظم رهبری باید تا پایان برنامه پنجم به طور کلی هزینه‌های کشور با درآمدهای غیر نفتی تامین شود.

وی از ارتباط بیش‌تر هزینه‌های کشور با نفت در این سال‌ها خبرداد و افزود: در بودجه سال 94 با توجه به کاهش ارزش نفت و کاهش فروش نفت و درآمدهای حاصل از آن به سمت کاستن از وابستگی بودجه به نفت رفته شده است.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: باید با تولید کالا و تولید خدمات و ارزش افزوده حاصل از آن راه را برای تولید ثروت هموار کرد و درآمدهای پایدار دولت ناشی از مالیات را افزایش داد.

وی عنوان کرد: باید هزینه‌های اداره کشور را کاهش داد و با اجرای اصل 44 که مورد تاکید رهبر بوده وظایف غیر حاکمیه دولت را به بخش خصوصی واگذار کرد و با این واگذاری راه برای کاهش هزینه دولت هموار می شود.

ابوترابی فرد در پاسخ به سوال خبرنگاری دررابطه با تهاجم فرهنگی غرب و افزایش بودجه صدا و سیما عنوان کرد: صدا و سیما باید به سمت تولید ثروت برود و با تولید تبلیغاتی که به نفع اقتصاد ملی باشد با تولید ثروت باری از دوش دولت بردارد.

وی درباره مذاکرات هسته‌ای و ارزیابی مجلس بیان کرد: مجلس در مورد مذاکرات هسته ای در سه جهت قدم برمی‌دارد، قدم اول حمایت از تیم مذاکره کننده که مورد حمایت رهبری و نظام است و مذاکره کنندگان با قدرت در جهت منافع ملی مذاکرات تداوم بخشند.

نائب رئیس اول مجلس شورای در تشریح قدم دوم و سوم  بیان کرد: تیم مذاکره کننده از چارچوب‌های تحریم شده در مذاکرات حراست کند و گفت‌و‌گو در چارچوب منافع ملی با اقتدار انجام شود و با قدرت ادر مقابل زیاده خواهی آمریکا و دیگر کشورها ایستادگی کند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار