نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. آذر 1393 - 9:37   |   کد مطلب: 14676
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر گفت: نسل جوان امروز نیازمند به افزایش بصیرت، معرفت و خوراک فکری مناسب است و در این زمینه احادیث و روایات و سیره حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین منابع هستند.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها ، محمد قاسم عبدلی صبح امروز در ستاد بزرگداشت 28 صفر سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) در فرمانداری ویژه شهرستان ملایر اظهار کرد: نفوذ تفکر سکولاری در جامعه که موجب جدایی فرهنگ، اقتصاد، سیاست و سایر مسایل زندگی و دنیوی از دین و خدا می شود.

وی افزود: در این شرایط لازم است از منابع غنی و ارزشمند دین اسلام، احادیث و روایات پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) و پایگاه های دینی و مساجد به عنوان سنگرهای قوی برای مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمنان و خرافات موجود استفاده شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر عنوان کرد: مناسبت های مذهبی، مردمی بوده و نباید به صورت دولتی برگزار شود،  اما در کنار مردم بودن، مشارکت و همراهی ادارات در فعالیت های دینی و مذهبی برای هماهنگی و انسجام بهتر در برگزاری مراسم صورت می گیرد.

وی تأکید کرد: دستگاه های مختلف از قبیل حوزه های علمیه، دانشگاه ها، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران و دیگر ارگان‌ها باید برنامه های مناسبی با توجه به رفتارهای آسیب زا در جامعه  برای تأثیر گذاری بهتر در جامعه داشته یاشند.

عبدلی افزود: ارگان‌ها در این فعالیت ها باید به تبیین ضرورت ها بپردازند و این گونه مناسبت ها و برنامه را فرصتی برای سوق دادن جامعه به سمت فرهنگ صحیح بدانند.

وی عنوان کرد: دانشگاهیان، کارشناسان دینی و فرهنگی، معلمان، روحانیون و مداحان سعی کنند ضمن آسیب شناسی فعالیت جریان های تکفیری و وهابی با آگاهی دادن به مردم، در رفع شبهات ایجاد شده توسط این گروه های انحرافی کمک کنند و با ابراز ارادت به حضرت محمد(ص)، چهره رحمه للعالمین آن حضرت را برای جهانیان نمایان ساخته و بازگو نمایند.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر تشریح کرد: نسل جوان امروز نیازمند به افزایش بصیرت، معرفت و خوراک فکری مناسب است و در این زمینه احادیث و روایات و سیره حضرت محمد(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) بهترین منابع هستند و همه مسلمانان جهان هم حول محور پیامبر اعظم(ص) می توانن به وحدت و انسجام برسند.

وی از آمادگی فرمانداری برای نشر موضوعی احادیث خبر داد و گفت: فرمانداری ملایر آمادگی دارد تا با  هر شخص و دستگاهی که به صورت موضوعی احادیث و روایات را گردآوری کند برای چاپ و نشر آن به صورت کتاب و جزوه همکاری و مساعدت کند.

در این جلسه اعضای ستاد ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون بزرگداشت سالروز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) بر حضور با شکوه مردم و نظم و انسجام در مراسم 28 صفر تأکید کردند و تصمیماتی نیز در خصوص نحوه برگزاری عزاداری، سخنرانی و قرائت زیارتنامه حضرت رسول اکرم(ص) از بعید اتخاذ گردید.

مراسم 28 صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) روز یکشنبه 30 آذر از ساعت10:30 صبح در مسجد جامع ملایر برگزار می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار