فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

27. آذر 1393 - 20:11   |   کد مطلب: 14677
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر انتقاد برخی مسئولان از اوقاف را غیر منصفانه خواند و افزود: اوقاف امین اموال موقوفات بوده وهم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ عرفی اجازه خرج درآمدهای حاصل از موقوفات را در غیر از نیات واقفین ندارد.
اوقاف امین اموال واقفین و موقوفات است

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، حجت الاسلام  المسلمین مرتضی عزیزی  بعد ظهر امروز در جمع خبرنگاران ملایر با اشاره به اقدامات اوقاف در این شهرستان اظهار کرد: 63 درصد از اراضی ملایر وقفی می‌باشند ولی تمامی اراضی وقفی در تصرف اوقاف نمی باشند و متولی خاص خود را دارند.

وی گفت: در شهرستان ملایر 146 موقوفه در تصرف اوقاف وجود دارد که  درآمد تمامی این موقوفات وابسته به زمان و مکان خاص هستند و درآمد آن‌ها صرفا برای نیت واقف خرج می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر انتقاد برخی مسئولان از اوقاف را غیر منصفانه خواند و افزود: اوقاف امین اموال موقوفات بوده وهم از لحاظ شرعی و هم از لحاظ عرفی اجازه خرج درآمدهای حاصل از موقوفات را در غیر از نیات واقفین را ندارد.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی اوقاف ملایر بیان کرد: اوقاف برای مرکز تجاری با هزینه 12 میلیارد تومان و پروژه میدان جهاد با 40 واحد مسکونی و 10 واحد تجاری با هزینه 12 میلیارد تومانی  در حال احداث بوده و درآمد آنها صرف نیات اوقاف می‌شود.

عزیزی با شرح فعالیت‌های شش ماهه نخست امسال اوقاف در ملایر افزود: در اجرای نیات واقفین ملایر130 میلیون تومان به  سه بیمارستان‌ ملایر در غالب کمک هزینه‌های درمانی اختصاص داده شده است.

وی افزود: در همین زمینه 280 میلیون تومان برای کمک هزینه‌های تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان، تعمیرات عمرانی مدارس موقوفی و طرح حافظان قرآنی خرج شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با اشاره به هزینه 300 میلون تومانی برای اطعام نیازمندان عنوان کرد: اوقاف در مقدمات اجرای یک پمپ بنزین در انتهای شهرکت ولیعصر به صورت مشارکتی می باشد.

وی عنوان کرد: اگر مسئولان ملایر مجوز ساخت بزرگترین بیمارستان غرب کشور را بگیرند اوقاف این بیمارستان را با تمام امکانات روز ساخته و آن را به مسئول ذیربط واگذار می کند.

عزیزی گفت: آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، جشن علوی، نشاز معنوی و بصیرت عاشورایی با اعزام 40 مبلغ بومی و 28 مبلغ از قم برنامه‌های اداره اوقاف در هشت ماهه نخس امسال می باشد.

وی گفت: دندانپزشکی وقفی در ابتدای خیابان شهید رجایی با دو دندانپزشک متخصص در حال ارائه خدمات به مردم بوده و در ایام هفته وقف 50 درصد تخفیف به مراجعین می‌دهد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر یادواره شهدای طجر، همایش یاران وقف، تجلیل از خادمین بقاع متبرکه، سرکشی از بیماران بیمارستانی و برپایی محفل انس با قرآن در تکیه حضرت ابوالفضل (ع) و امامزاده عبدالله (ع) از دیگر برنامه‌های هفته وقف این اداره می‌باشد.

وی تصریح کرد: به همراه مسئولان ملایری و کارشناسان اقتصادی با بازدید از طرح‌های آستان قدس رضوی در صدد الگوبرداری از این طرح‌ها و اجرای آن توسط اوقاف در ملایر می باشیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار