نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

28. دى 1393 - 21:41   |   کد مطلب: 14774
سرپرست شبکه بهداشت ملایر با اشاره به کلنگ زنی بخش ccu بیمارستان امام حسین(ع) گفت: ۲ بیمارستان امام حسین و غرضی ملایر ۸ تخت CCU دارند که با نیت خیر خیران سلامت بخش جدید آن در این بیمارستان احداث می‌‌شود.

 به گزارش تسنیم محسن ترکاشوند سه شنبه  در مراسم افتتاح بخش همودیالیز نیز در این جلسه با بیان اینکه با همت یک بزرگ‌مرد و خانواده خیراندیش بخش دیالیز بیمارستان امام حسین(ع) فعال شده است، گفت: بخش دیالیز سابق در اوایل سال 1374 با 4 تخت و 7 بیمار در ملایر آغاز به کار کرد.

 فضای بخش دیالیز سابق را باوجود حدود 60 بیمار محدود دانست و اظهار داشت: در بخش قبلی  سه شیفت کار می‌کردیم و به سختی پاسخگوی نیاز بیماران بودیم.

وی با اعلام اینکه این پروژه که در سال 91 و در هفته دولت کلنگ زنی شد با بیش از 30 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده است تاکید کرد: امیدواریم تا جایی که می‌توانیم در پیوند موفق باشیم تا نیاز به دیالیز به حداقل برسد.

ترکاشوند افزود: با اجرای طرح تحول سلامت حداقل 30 درصد افزایش خدمات داشته‌ایم و دانشگاه علوم پزشکی با همان تعداد نیروی قبلی با توان چند برابر وارد این طرح شده است.

وی با اعلام خبر کلنگ زنی بخش ccu بیمارستان امام حسین(ع)نیز گفت: باید تا سال 93 به 15 تخت در بخش ccu می‌رسیدیم که مجموع تخت‌های ما در دو بیمارستان امام حسین و غرضی 8  تخت بود که با نیت خیر حاج آقا میرزایی این طرح امروز کلنگ‌زنی می‌شود.

وی همچنین وجود دستگاه‌های اندوسکوپی، سونوگرافی، آمبولانس بیشتر و غیره را از دیگر نیازهای شهرستان ملایر در این حوزه دانست.

رئیس مجمع خیران سلامت شهرستان نیز اظهار داشت: امروز شاهد بهره‌برداری و رفع دو نیاز مردم شهرستان ملایر هستیم.

عباس آذر همایون با بیان اینکه تحولی که در نظام درمان رخ داده بی سابقه بوده است، گفت: این تحول خیران را مبرا نمی‌کند.

وی با اشاره به اهداف این مجمع تصریح کرد: اهداف مجمع خیران سلامت شهرستان ملایر، شناسایی و هماهنگی خیرین این عرصه،  شناسایی نیازهای بهداشتی شهر و روستا و هم‌یاری در رفع مشکل بیماران به ویژه بیماران صعب‌العلاج است.

آذرهمایون افزود: بخش دیالیز بیمارستان به کمک خانواده خیر معراجی‌فر در زیربنای 600 متر مکعب شروع و پی‌گیری شد و با مساعدت دانشگاه علوم پزشکی همدان به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی بخش ccu بیمارستان نیز با نیت خیر حاج آقا میرزایی آغاز می‌شود.

آذرهمایون کمبود فضای اورژانس بیمارستان امام حسین را یکی از مشکلات در این زمینه دانست و گفت: با توجه به فضای بیمارستان و نیاز شهر به وجود بخش‌های دیگر، به فضای دیگری برای اورژانس بیمارستان نیاز است که البته به همت فرماندار ملایر گامهایی برداشته و جلساتی نیز تشکیل شده است و امیدواریم امروز با حضور مسئولین و کمک اوقاف پی‌گیری شود.

محمد قاسم معراجی فر واقف این پروژه نیز اظهار داشت: ساخت این پروژه در حالی‌که 65 درصد پیشرفت داشت متوقف شده بود که با دیدن شرایط بخش دیالیز تصمیم گرفتم با کمک خدا در این امر وارد شدم.

در پایان این جلسه از خیران تجلیل و کلنگ‌زنی بخش ccu نیز با حضور مسئولان انجام شد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار