نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. ارديبهشت 1397 - 8:29   |   کد مطلب: 14833
مادری نابینا با یک عینک فناوری پیشرفته توانست نوزاد تازه به دنیا آمده‌اش را ببیند.

به گزارش ملایری ها، «کيتی بیتز» ۲۹ ساله، اهل کانادا، از ۱۱ سالگی به دلیل يك بیماری ژنتيکي، بخش زیادی از بینایی اش را از دست داده است. اما با وجودي که در مرکز بينايي اش یک لکه سیاه وجود دارد ولی دید محیطی اندکی نیز داشت، که از نظر قانونی وی نابینا محسوب می شود.

Blind

اين بار هم تكنولوژي دوست داشتني‌مان به كمك آمد تا صحنه‌اي به ياد ماندني رقم بخورد. «كيتي» هنگامی که برای نخستین بار، پسر تازه به دنیا آمده‌اش را بر روی تخت بیمارستان در آغوش گرفت با استفاده از وسیله‌ای که روی چشمش قرار داشت، توانست او را ببیند.
این عینک ویژه، دارای یک دوربین است که تصاویر را بطور زنده و با کیفیت و رزولوشن بسیار بالا، در مقابل چشم قرار می‌دهد. قیمت این عینک که توسط شركت "ای-سایت" ساخته شده ۱۵ هزار دلار است و در حال حاضر ۱۴۰ نفر از آن استفاده می‌کنند.

Blind 1

هرچند که این عینک چندان ارزان نیست، اما شركت «ای-سایت» بخش جمع‌آوری کمک‌های مالی را برای کمک به نابینایانی که توانایی خرید این عینک ویژه را ندارند، راه‌اندازی کرده است.«ای-سایت» هم‌چنین در حال متقاعد کردن شرکت‌های بیمه است تا بخشی از هزینه‌ خرید این عینک را پرداخت کنند.این عینک می تواند مورد استفاده افرادی که چشمان بسیار ضعیف در حد نابینایی دارند، قرار بگیرد.

Blind 3

سرويس تكنولوژي كافه سينما به نقل از «ديلي ميل» 

دیدگاه شما

آخرین اخبار