نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. فروردين 1394 - 10:21   |   کد مطلب: 15097
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: متن انگلیسی توافقنامه ملاک عمل جامعه بین‌الملل قرار می‌گیرد و این در حالی است که این متن تفاوت فاحشی با متن فارسی آن دارد.

احمد آریایی‌ن‍ژاد  در گفت و گو با پایگاه خبری ملایری‌ها با مبهم خواندن بیانیه لوزان اظهار کرد: وقتی ابهام بر روی این توافقنامه سایه انداخته، بنابراین نمی‌توان قضاوتی درستی نیر بر روی آن داشت.

وی با بیان اینکه این ابهام ما را به شدت نگران می‌کند، تصریح کرد: از سوی دیگر توجه به این نکته نیز لازم است که این توافقنامه دومرحله‌ای بوده که خلاف نظر مقام معظم رهبری است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دعوت از وزیر امور خارجه برای توضیح درباره توافق لوزان از سوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، افزود: امیدواریم وی پاسخ قانع‌کننده‌ای در خصوص ابهامات بسیار این توافقنامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه دولت باید صادقانه مسائل را با مردم در میان بگذارد، تأکید کرد: متأسفانه صحبت‌های تیم مذاکره‌کننده و طرف غربی در خصوص این توافقنامه با هم تفاوت بسیاری دارد به طوری که باید گفت این اظهارات در مقابل هم هستند.

آریایی‌ن‍‍ژاد با بیان اینکه قاعدتاً متن انگلیسی توافقنامه ملاک عمل جامعه بین‌الملل قرار می‌گیرد، گفت: این در حالی است که این متن تفاوت فاحشی با متن فارسی آن دارد.

وی با بیان اینکه مجلس نیز قطعاً حرف‌هایی برای گفتن در خصوص توافقنامه لوزان دارد، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی از حقوق حقه مردم نمی‌گذرد و دفاع از آن به طور حتم، اساس کار خانه ملت خواهد بود.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش با بیان اینکه باید همواره مبانی انقلاب را مد نظر قرار داد و از توان داخلی برای مقابله با دشمن و زیاده‌خواهی‌های آن استفاده کرد، گفت: نباید به هر قیمتی شده به توافق با استکبار جهانی دست یافت.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما