نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. فروردين 1394 - 18:27   |   کد مطلب: 15137
فرماندار ملایر گفت: میانگین بهسازی روستاهای ملایر نسبت به سایر استان پایین است و بهسازی روستاها مطالبه به حق مردم در روستا است.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها مصطفی آزادبخت صبح امروز در دیدار با مسئولان و کارمنان بنیاد مسکن ملایر با اشاره به بهسازی‌های انجام شده در روستاهای ملایر اظهار کرد: میانگین بهسازی روستاهای ملایر نسبت به سایر استان پایین است و باید هر چه بیشتر به ب

وی افزود: بهسازی روستاها از مطالبات به حق مردم است چرا که این بنیاد انقلابی مسکن با بهسازی در روستاها کاری همچون رزمندگان دفاع مقدس در باز پس گیری خاک ایران از دست دشمن می‌کنند.

فرماندار ملایر گفت: بنیاد مسکن یک نهاد انقلابی بوده و با بهسازی روستاها باید آثار انقلاب را به مردم نشان دهیم و در نظام مقدس جمهوری اسلامی که با خون 250 هزار شهید و چندین جانباز به ثمر نشسته، باید به کارها نگاه انقلابی داشته باشیم.

وی با تقدیر از عملکرد مطلوب و مثبت بنیاد مسکن استان همدان و ملایر بیان کرد: اداره بنیاد مسکن ملایر از نظر ارزیابی عملکرد در سال 93 جزء ادارات برتر این شهرستان بود و رضایتمندی مردم از این اداره بالا است.

مدیر بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی ملایر نیز گفت: با وجود تنگناهای مالی و اعتباری، بهسازی روستاها از 57 مورد به 68 روستا در حال حاضر رسیده است.

مسعود رضایی اظهار کردت: 215 میلیارد ریال تاکنون در راستای اجرای طرح هادی در روستاهای ملایر هزینه شده و در هفته دولت امسال و از محل اعتبارات سال 93 شهرستان، شش پروژه بهسازی روستایی نیز افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای عمران روستایی، تاکنون طرح هادی روستاهای ملایر انجام شده و طرح 38 روستا نیز مورد بازنگری قرار گرفته که با حمایت فرماندار ویژه ملایر و پیگیری های انجام شده، بیشترین اعتبارات ملی استان مربوط به ملایر بوده است.

رضایی با بیان اینکه بیشترین واحد فرسوده مسکن روستایی استان مربوط به ملایر است، افزود: بر این اساس 18 هزار و 200 فقره سهمیه به این شهرستان اختصاص داده شد که از این تعداد 13 هزار و 500 فقره که یک هزار و 400 فقره آن مربوط به سال گذشته بوده، بهره برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: در بخش صدور سند نیز 142 روستا و چهار شهر زیر 25 هزار نفر در این شهرستان وارد جریان ثبتی و صدور سند شده اند که تاکنون 18 هزار و 764 جلد سند صادر شده و ملایر در سال گذشته با صدور یک هزار و چهار جلد سند در استان رتبه نخست را کسب کرد.

رضایی از پرداخت یک هزار و 710 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه در زمینه تعمیرات مسکن روستایی از سال 84 تا کنون خبر داد و افزود: از سهمیه 950 فقره ای استان همدان در زمینه امداد مسکن روستایی، سهم ملایر 205 فقره بود که جذب کامل آن انجام شد.

وی با تقدیر از همکاری و تلاش بانک های عامل گفت: در خصوص مسکن مهر توفیقات زیادی در شهرستان حاصل شده که در شهرهای زیر 25 هزار نفر از 742 متقاضی، تاکنون 690 فقره مسکن مهر تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

مدیر بنیاد مسکن ملایر از ساماندهی 27 مزار باقیمانده توسط این نهاد در شهرستان خبر داد و افزود: طبق ماده چهار قانون روستاهایی که در اراضی منابع طبیعی قرار دارند و امکان الحاق آنها به مجموعه وجود دارد، برای جلوگیری از تخریب اراضی مرغوب در قالب طرح های تفکیکی تهیه و به مردم واگذار می شوند.

رضایی همچنین خواستار توجه ویژه به این نهاد نهاد در بودجه سال 94، تخصیص اعتبارات برای رسیدگی و توجه بیشتر به روستای هدف گردشگری مانیزان و رایزنی با نمایندگان، فعال شدن کمیسیون ماده 99 برای پاسخ دادن استعلامات و دقت بیشتر در کمیسیون حفاری روستاها شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار