نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. فروردين 1394 - 18:39   |   کد مطلب: 15149
همایش ملی پژوهش های نوین در مدیریت منابع طبیعی با هدف تبادل اطلاعات و دیدگاه های پژوهشگران حوزه منابع طبیعی ایران در دانشگاه ملایر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها،همایش ملی پژوهش های نوین در مدیریت منابع طبیعی روز پنجشنبه با هدف تبادل اطلاعات و دیدگاه های پژوهشگران حوزه منابع طبیعی ایران در دانشگاه ملایر برگزار شد.

داود اخضری در این همایش با اشاره به اهمیت بالای حفظ و حراست از منابع طبیعی عنوان کرد:منابع طبیعی یک ثروت مهم برای نسل امروز و آینده است و نقش بسیار مهمی در تعادل بوم شناختی، درآمدزایی و توسعه روستایی دارد.

وی افزود: امروز به دلایل مختلف از جمله خشکسالی های پی در پی، تخریب اراضی در اثر استفاده بی رویه از عرصه های طبیعی و بهره برداری های نامناسب، سرعت تخریب و بهره برداری این منابع بسیار بیشتر از روند احیاء آن است و حفاظت و بهره برداری پایدار از این منابع ارزشمند یک نیاز ضروری به شمار می آید.

دبیر علمی همایش ملی پژوهش های نوین در مدیریت منابع طبیعی با بیان هدف برگزاری این همایش عنوان کرد: دانشگاه ملایر به عنوان تنها دارنده دانشکده منابع طبیعی در استان همدان این همایش را با هدف هدف تبادل اطلاعات و دیدگاه های پژوهشگران حوزه منابع طبیعی ایران برگزار کرد.

وی افزود: دیدار، گفت‌وگو و تبادل افکار افرادی که در حوزه منابع طبیعی و اراضی ملی ایران فعالیت ی‌کنند می‌تواند گامی موثر در رسیدن به مدیریت بهتر در منابع طبیعی باشد.

اخضر گفت:  فراخوان برگزاری همایش ملی پژوهش های نوین در مدیریت منابع طبیعی از تیر ماه سال 93 اعلام شده و بیش از210 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که پس از داوری‌های به عمل آمده 20 مقاله برای ارائه به صورت شفاهی و 100 مقاله برای ارائه به صورت پوستر برگزیده شدند.

رییس دانشکده منابع طبیعی و محیط زیست دانشگاه ملایر نیز گفت: ابعاد بحرانهای مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی در ابعاد ملی و بین المللی متاسفانه آنچنان گسترش یافته که توجه همگان را به خود جلب کرده است.

کامران شایسته بیان داشت: آمار و شاخص های منتشر شده در سال 2014، بیانگر آن است که در طول 40 سال گذشته حدود 50 درصد تنوع زیستی کره زمین کاهش یافته و در اکوسیستم رودخانه ای که آلودگی ها و پیامد های فعالیت های مختلف انسان و اثرات نهایی آن را در بر می گیرد، این کاهش تنوع زیستی به میزان 75 درصد است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار