نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. ارديبهشت 1394 - 10:57   |   کد مطلب: 15325
رئیس اداره جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به خسارت ۱۲۱ میلیاردی سرمازدگی به باغات میوه و انگور این شهرستان گفت: تنها حدود یک درصد از باغ‌های سرمازده بیمه بوده‌اند.

به گزارش ملایری‌ها غلامحسین تقوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ، با بیان اینکه در مجموع 19 هزار هکتار باغ میوه در ملایر وجود دارد، اظهار داشت: از این میزان 10 هزار هکتار باغات انگور است که امسال 36 درصد از محصول انگور شهرستان دچار سرمازدگی شده است.

وی افزود: 50 درصد محصول گردو، 28 درصد بادام آبی، 33 درصد بادام دیم، 35 درصد زردآلود، 30 درصد شلیل و هلو، 26 درصد آلبالو، 17 درصد سیب، 26 درصد گیلاس ، 15 درصد انواع آلو و 18 درصد از سایر محصولات باغی ملایر امسال با مشکل سرمازدگی روبه رو هستند.

تقوی با بیان اینکه در بخش زراعت گندم و جو نیز 45 هزار هکتار کشت در شهرستان داشتیم که 15 تا 20 درصد آن امسال از سرمازدگی آسیب دیدند، تصریح کرد: 121 میلیارد تومان خسارت کلی ناشی از سرمازدگی در شهرستان برآورد شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها حدود 1 درصد باغ‌های سرمازده بیمه بوده‌اند، گفت: در این رابطه دوره‌های آموزشی برای کشاورزان گذاشته‌ایم اما چون بیمه در سال‌های گذشته همکاری لازم را با آن‌ها نداشته است کشاورزان بدبین هستند و می‌گویند سال‌های گذشته اذیت شده‌اند.

تقوی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند این هستیم که دولت راهکار دیگری بیندیشد و در مجلس قوانینی وضع شود، افزود: آمار را به ستاد حوادث غیرمترقبه استان، فرماندار، نماینده‌ها و مسئولان اجرایی شهرستان اعلام کرده‌ایم که انتظار داریم از طریق مبادی قانونی چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام/ گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار