نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

20. ارديبهشت 1394 - 10:52   |   کد مطلب: 15374
رئیس جمعیت هلال احمر ملایر گفت: 9 هزار نفر عضو در واحدهای امداد و نجات، داوطلبان و جوانان هلال احمر ملایر فعالیت می‌کنند.

علی مرتضی میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به تعداد اعضای جمعیت هلال احمر ملایر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ملایربا داشتن 9 هزار عضو در شهرستان ملایر از ادارات شاخص در بحث داوطبی است.

وی افزود: هزار و 547 نفر ازاعضای این جمعیت در بخش امداد، دو هزار 100 نفر در بخش داوطلبان و چهار هزار و 955 نفر در بخش جوانان فعالیت دارند.

رئس جمعیت هلال احمر شهرستان ملایر با اشاره به مهمترین اقدامات هلال احمر در طی سال عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های جمعیت هلال احمر هچون ساسر کشور در بخش امداد و نجات جاده‌ای بوده که در شهرستان ملایر جوانان هلال احمر دردسه محور ملایر-اراک، ملایر-همدان و ملایر نهاوند و در پایگاه‌های آورزمان، پری و زاغه  به صورت 24 ساعته مستقر بوده و حوادث جاده‌ای را مدیریت می‌کنند.

وی افزود: در راستای امداد ونجات جاده‌ای جوانان جمعیت ملایر در ایام نوروز بامدیریت 24 تصادف به 71 مصدوم رسیدگی کرده و 22 نفر را به مراکز درمانی اتقال داده اند.

میرزایی افزود: اسکان  و راهنمایی مسافران نوروزی یکی دیگر از اقدامات جمعیت هلال احمر بوده که در ایام نوروز سال 94 جوانان هلال احمر ملایر 107 را در پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای اسکان داده و  23 هزار و 996 نفر از مسافران نوروزی ملایر  را راهنمایی کرده اند.

وی گفت: تاسیس کانون‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و طلاب یکی دیگر از اقدامات هلال احمر بوده که با تشکیل این کانون‌ها آموزش‌های امدادی، پیشگیری از حوادث و خود امدادی به داوطلبین داده می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر ملایر رسیدگی به نیازمندان و بیماران صعب العلاج را یکی دیگر از اقدامات هلال احمر خواند و بیان کرد: یاری رساندن به افراد نیازمند یکی از اقدامات واحد داوطلبان جمعیت هلال احمر بوده که دراین بخش با یاری گرفتن از افراد خیر و توانمند نیازهای مختلف افراد نیازمند برآورده می کنند.

وی واکسیناسیون زائران حج و عتبان را یکی دیگر از اقدامات هلال احمر خواند و عنوان کرد: سالانه بین دو تا سه هزار نفر از مسافران و زائران حج و عتبات عالیات در هلال احمر ملیر واکسینه می‌شوند.

میرزایی گفت: کسانی که علاقمند به عضویت در جمعیت هلال احمر را دارند می‎توانند با مراجعه به واحد جوانان و داوطلبان نسبت به عضویت به در این سازمان اقدام کرده و دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه و تخصصی شرکت کنند.

وی افزود: جمعیت هلال احمر ملایر به جهت فعالیت‌های گسترده و اقدامات موثر به عنوان یکی از ادارت برتر ومدیر این اداره به عنوان مدیر برتر شهرستان ملایر انتخاب شد.

انتهای پیام/گ

  

دیدگاه شما

آخرین اخبار