پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

21. ارديبهشت 1394 - 20:11   |   کد مطلب: 15394
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: به تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان که تلاش می کنند و زحمت می کشند و بر مواضع خود محکم می ایستند، توصیه می کنیم شرط بگذارند که یا باید بساط تهدیدها جمع شود تا به مذاکرات ادامه دهند یا مذاکرات را قطع کنند.

به گزارش ملایری ها نقوی حسینی در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با منطق و استدلال وارد مذاکره با کشورهای 5 +1 شده است افزود: معتقدیم تنها راه حل پرونده هسته ای ایران ، مذاکره است و ملت ایران هرگز در مقابل تهدید و تحریم و فشار کوتاه نمی آید.



وی گفت: همانطور که تاکنون این روش ها بکارگرفته شده و ملت ایران از آنها سربلند بیرون آمده ، باز هم تنها راه حل پرونده هسته ای مذاکره است.



نقوی حسینی با بیان اینکه مذاکرات از آدابی برخوردار است، افزود: زمانی که دو طرف می پذیرند که از طریق مذاکره، مشکلی را حل کنند باید آداب و رسوم آن را رعایت کنند و اگر قرار است مقابله صورت گیرد آن هم از آداب و رسومی برخوردار است و در آن تهدید و رجزخوانی و اقداماتی وجود دارد.



وی گفت: ما پذیرفته ایم که مذاکره باید صورت گیرد و آداب آن این است که دوطرف پشت میز مذاکره بنشینند و گفتگوی منطقی با استدلال و جمع بندی داشته باشند و سپس به توافق برسند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اینکه طرف غربی پشت میز مذاکره می نشیند و مدعی مذاکره می شود اما از طرف دیگر از زبان تقابل استفاده می کند به چه معناست؟



نقوی حسینی خطاب به آمریکایی ها گفت: اولا شما 35 سال است که ملت ایران را تهدید کرده اید و حتی تهاجم نظامی و دخالت  مستقیم  را در سال 58 در  طبس  انجام داده اید و 8 سال نیز از صدام و گروههای تروریستی معاندان و منافقین حمایت کردید، در این مدت از این روش ها چه باری بسته اید؟



وی افزود: ملت ایران در مقابل شما قطعا خواهد ایستاد و پاسخ دندان شکنی به این تهدیدها خواهد داد.



نقوی حسینی گفت: ثانیا آنها گفته اند که مذاکره می کنند اما تهدید در حین مذاکره به چه معناست و به قول مقام معظم رهبری مذاکره زیر شبح تهدید امکانپذیر نیست و ما با چنین مذاکره و توافقی هرگز موافق نیستیم.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بار دیگر به غربی ها اعلام می کنیم آداب و چارچوب مذاکرات را رعایت و بساط تهدید را جمع کنند.



نقوی حسینی گفت: ما از کسی نمی ترسیم تا بخواهیم تحت تهدید کسی مذاکره کنیم یا این تهدیدها بخواهد فشار بیاورد.

دیدگاه شما

آخرین اخبار