فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

5. خرداد 1394 - 9:44   |   کد مطلب: 15490
طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان، مرتضی مرادی به عنوان رئیس دانشگاه پیام‌نور ملایر منصوب شد.

به گزارش پایگاه خبری ملایری ها به نقل از فارس،  مرتضی مرادی به عنوان رئیس دانشگاه پیام‌نور ملایر منصوب شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های بالای این دانشگاه اظهار داشت: در حال 24 هزار دانشجو در دانشگاه‌های پیام‌نور استان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

صفی‌الله صفایی از وجود 212 رشته‌ ـ گرایش در دانشگاه‌های پیام‌نور استان خبر داد و افزود: از این تعداد 20 رشته کارشناسی ارشد است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با رشد منفی دانشجو در دانشگاه‌های پیام‌نور کشور مواجه هستیم تصریح کرد: این موضوع در دانشگاه‌های استان نیز مشهود است که امید می‌رود با کیفی‌سازی بیشتر و ایجاد رشته‌های بازارپسند بتوانیم جذب دانشجو را در دانشگاه‌های پیام‌نور بیشتر کنیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان افزود: مسئولان دانشگاه‌های پیام‌نور باید تلاش کنند تا کمیت و کیفیت را در کنار هم در دانشگاه ایجاد کرده تا دانشجویان با انگیزه بیشتری در دانشگاه پیام‌نور تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه جوانان به عنوان سرمایه اجتماعی محسوب می‌شوند گفت: در این زمینه نیاز است تا رشته‌های دانشگاهی متناسب با بازار کار باشد تا دانشجویان با بعد از فارغ‌التحصیلی با توجه به رشته تحصیلی خود مشغول به کار شوند.

صفایی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان ملایر گفت: شهرستان ملایر نیروهای توانمند و پویایی در ادارات و نهادها دارد که دانشگاه پیام‌نور مرکز ملایر نیز از این قاعده مستثنی نبوده است.

وی با تقدیر از خدمات ارزنده رئیس سابق دانشگاه پیام‌نور مرکز ملایر ایشان را شخصیتی فرهیخته و با اخلاق دانست و افزود: امید داریم رئیس جدید نیز بتواند در ادامه مسیر ایشان بالندگی بیشتری را برای دانشگاه ملایر به ارمغان آورد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور همدان با اشاره به کمبود فضای فیزیکی دانشگاه پیام‌نور مرکز ملایر گفت: در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم ساختمان هلال احمر را نیز به فضای فیزیکی دانشگاه اضافه کنیم تا دانشجویان از فضای تفریحی بیشتری بهره‌مند شوند.

وی از افتتاح دو ساختمان فرهنگی، ورزشی دانشگاه پیام‌نور ملایر در هفته دولت خبر داد و تصریح کرد: با توجه به بودجه‌هایی که برای تکمیل این دو ساختمان تخصیص یافته امید داریم هرچه زودتر شاهد راه‌اندازی این دو ساختمان برای استفاده دانشجویان این دانشگاه باشیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام‌نور همدان نیز با تقدیر از زحمات رئیس اسبق دانشگاه پیام‌نور ملایر گفت: نیاز امروز جامعه ما رشد فرهنگی و معنوی است و اگر دانشمندان و اساتید ما در حوزه فرهنگ و معنویت رشد پیدا نکنند بی‌شک نسل فرهیخته‌ای تربیت نخواهد شد.

حجت‌الاسلام رضا محمدی با بیان اینکه در کشور اسلامی باید فرهنگ متناسب با فرهنگ دینی و ایرانی در جامعه وجود داشته باشد افزود: در نظام جمهوری اسلامی سلایق و علایق مختلفی وجود داد و همه ما باید کمک کنیم به یک وحدت و وفاق دست یابیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت دانشگاه پیام‌نور از حیث دانشجو و سیاست‌های دولت در وضعیت خوبی قرار ندارد گفت: امید داریم دولت با برنامه‌هایی که در آینده دارد با تخصیص اعتبارات بیشتر توجه بیشتری به جایگاه دانشگاه پیام‌نور داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام‌نور همدان افزود: اگر دانشگاه پیام‌نور در آینده نتواند به آنچه که می‌خواهیم دست پیدا کند به طور حتم نمی‌تواند با سایر مراکز دانشگاهی رقابت کند.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه نیاز است به سمت جذب رشته‌هایی که علم را در حوزه صنعت به چرخش در می‌آورد پیش برویم.

 انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار