نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

17. خرداد 1394 - 17:38   |   کد مطلب: 15575
معاون سیاسی فرماندار ملایر گفت: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برنامه‌های اوقات فراغت باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی در آن گنجانده شود.

به گزارش پایگاه خبری ملایری‌ها، محمدقاسم عبدلی در ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان در فرمانداری ملایر اوقات فراغت را یکی از شاخصه‌های مهم جوانان دانست و اظهار داشت: برنامه‌های اوقات فراغت باید به نحو مطلوب اجرا شود چراکه آسیب‌های جدی در پر کردن اوقات فراغت جوانان وجود دارد که هنوز بسیاری از این آسیب‌ها برای ما شناسایی‌شده نیست.

وی با تأکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها در برنامه‌ریزی اوقات فراغت جونان عنوان کرد: با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برنامه‌های اوقات فراغت باید به‌گونه‌ای تنظیم شود که تمامی برنامه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و تفریحی در آن گنجانده شود.

معاون سیاسی فرماندار ملایر با اشاره به‌پیش رو بودن ماه رمضان این ماه را یک ظرفیت مهم در اوقات فراغت جوانان دانست و بیان کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان و آغاز تابستان از ظرفیت این ماه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان می‌توان استفاده کرد.

وی افزود: در ماه رمضان از ظرفیت حضور جوانان در مساجد و ایجاد اوقات فراغت برای آنان می‌توان استفاده کرد و برنامه‌هایی متناسب با ماه رمضان در برنامه‌های اوقات فراغت جوانان گنجاند.

عبدلی خواستار همکاری ادارات در زمینه برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت جوانان شد و افزود: قرآن یکی از مصادیق و محتواهای اوقات فراغت است که نیاز به زمان و مکان ندارد و ظرفیتی مطمئن، دائمی، پویا و اثرگذار است.

وی مساجد، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها، سالن‌های ورزشی، حوزه‌های علمیه، کلاس‌های فنی و حرفه‌ای، کارگاه‌های آموزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از ظرفیت‌های مهم برای پر کردن اوقات فراغت جوانان برشمرد.

رییس اداره ورزش و جوانان نیز گفت: سال گذشته 30 هزار 581 نفر توسط ادارات این شهرستان زیرپوشش برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت قرار گرفتند.

مهدی رضایی خواستار تشکیل گروه بازرسی برای بررسی و ارزیابی عملکرد ادارات در اجرای برنامه‌های اوقات فراغت جوانان شد و افزود: شاخص‌هایی چون برگزاری اردوها، همایش‌ها، مهارت‌آموزی، نشست‌ها و گفت‌وگوهای جوانان، تعداد مخاطبین و فضاهای فراغتی، اختراعات و نمایشگاه و نحوه اطلاع‌رسانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست هر چه سریع‌تر نسبت به تکمیل برگه‌های اوقات فراغت و ارسال برنامه‌های خود در این زمینه اقدام کرده و همچنین نخبه‌های جوان اداره مربوطه را به ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان معرفی کنند.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار