نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

25. خرداد 1394 - 23:50   |   کد مطلب: 15689
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم با اشاره به علت رها شدن شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم گفت: اعتقاد دولت بر اساس اینترنت جهانی است که این نگاه قطعا به کشور ضربه خواهد زد.

 به گزارش ملایری‌هارضا تقی پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دهم و عضو چهارمین دوره شورای شهر تهران در گفتگو با تهران نیوز با اشاره به هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای موتور جستجوگر بیان کرد: ۱۶۰ پروژه در اینترنت ملی تعریف شده بود که فقط در سال ۹۰، ۳۰ میلیارد تومان برای موتور جستجوگر هزینه کرده بودیم و چند سایت موتور جستجو بومی ایجاد نمودیم.

وی افزود: در سایر حوزه های امنیت و شبکه هم به همین روال هزینه کردیم و همین قدر بگویم که از این ۱۶۰ پروژه فقط ۶ پروژه فعال مانده است و مابقی بایگانی شده یا به دست فراموش سپرده شده است.

تقی پور ادامه داد: حاضرم در رسانه ملی با هر مسئولی مناظره کنم و به اثبات برسانم که لازم است که ما خودمان شبکه ملی اطلاعات را راه اندازی کنیم نه اینکه برویم از بیگانگان خدمات بگیریم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که با شبکه ملی اطلاعات می توان به محتوا شکل داد عنوان کرد: اگر به صورت کامل به شبکه ملی اطلاعات بپردازیم، در شبکه ملی اطلاعات می شود کسب و کارها و محتوا را شکل داد.

وی با اشاره به علت رها شدن پروژ اینترنت ملی یا شبکه ملی اطلاعات در دولت یازدهم گفت: اعتماد این دولت این است که اساس بر اینترنت جهانی است که این نگاه قطعا به کشور ضربه خواهد زد چرا که اینترنت ابزار جهانی سازی فرهنگی است.

انتهای پیام/ر

دیدگاه شما

آخرین اخبار