نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

26. خرداد 1394 - 18:21   |   کد مطلب: 15692
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با اشاره به انجام ۳ هزار و ۵۰۸ مورد بازرسی در راستای تنظیم بازار این شهرستان در سال ۹۴، گفت: در این بازرسی‌ها ۴۵۶ مورد تخلف به ارزش ۹۸ میلیون تومان کشف شده است.

به گزارش ملایری‌ها، داریوش صفاری بعدظهر امروز در کارگروه تنظیم بازار این شهرستان اظهار داشت: در سال 93، 14 هزار و 664 مورد بازرسی توسط اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر، خارج از بازرسی‌های اتاق اصناف در بازار شهرستان انجام شد که در این بازرسی‌ها یک هزار و 985 مورد تخلف کشف شد.

وی دو تخلف عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه و گران‌فروشی را بیشترین تخلفات انجام شده در واحدهای شهرستان عنوان کرد و گفت: در زمینه عدم درج قیمت‌ها که عمده  تخلفات است با اتاق اصناف هماهنگی‌هایی انجام شده تا اتیکت‌هایی متحد‌الشکل بین اتحادیه‌ها توزیع شود.

صفاری تصریح کرد: یک هزار و 271 مورد گشت‌ مشترک نیز در سال گذشته انجام شد که در این بازرسی‌ها 243 مورد تخلف به ارزش 46 میلیون تومان شامل انواع سیگار، مکمل‌های نیروزا، لوازم آرایشی، لامپ‌های کم مصرف و غیره کشف شد.

وی افزود: در سال 94 نیز در فروردین ماه یک هزار و 502 مورد، در اردیبهشت یک هزار و 373، در خرداد ماه 633 و در مجموع 3 هزار و 508 مورد بازرسی انجام شده که 456 مورد تخلف به ارزش 98 میلیون تومان کشف شده است.

صفاری عنوان کرد: یکی از مشکلات در بحث بازرسی‌ها عدم شرکت اداره آگاهی در گشت‌های مشترک است، همچنین یکی از دلایل ارتکاب متعدد جرم توسط یک واحد صنفی عدم تناسب جرایم در نظر گرفته شده با نوع تخلف است.

وی تصریح کرد: قیمت میوه در ملایر نسبت به شهرهای همجوار کمی بالاتر است که باید از میدان تره‌بار تا زمان توزیع ساماندهی شود، و نظارت بیشتری نیز باید در کشتارگاه‌ها انجام شده و حمل ونقل گوشت از کشتارگاه تا محل توزیع کنترل شود.

صفاری افزود: شرکت‌های پخش بدون هویت در سطح استان نیز باید بررسی شوند که حتما دارای پروانه از سازمان صنعت باشند. در این زمینه باید سازمان‌هایی مانند نیروی انتظامی، اداره استاندارد، اداره بهداشت، تعزیرات و غیره همکاری کنند که گشت سیار مشترک در شهرستان انجام شود.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/ گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار