نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. خرداد 1394 - 23:51   |   کد مطلب: 15759
در اتفاقات گسترده قتل‌عام در آمریکا روند رسانه‌های آمریکایی به شکلی است که قاتلان سیاه پوست تروریست نامیده می شوند،‌ اما قاتلان سفیدپوست همواره مورد حمایت رسانه‌های آمریکایی قرار می‌گیرند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از دانا طی هفته گذشته یک مرد ناشناس با تیراندازی به سمت سیاه‌پوستان در کلیسای تاریخی شهر چارلستون در آمریکا جان 9 نفر را گرفت و تعدادی دیگر را زخمی کرد.

 

این جوان سفیدپوست به نام «دیلان استروم روف» که تنها 21 سال داشت، بر اساس نفرتی که به سیاهپوستان داشت به قدیمی‌ترین کلیسای سیاهپوستان در «چارلستون» ایالت کارولینای شمالی حمله کرد و 9 سیاهپوست بی‌گناه را به ضرب گلوله کشت.

 

در پی این اتفاق اوباما اظهار داشت: حالا زمان داغداری است ولی باید صریح بود و این حقیقت را تایید کرد که ما در میان کشورهای پیشرفته جهان، شاهد بیشترین بروز خشونت گروهی هستیم. چیزی که با این تناوب زمانی و در این حد در دیگر جاها روی نمی‌دهد و این در قدرت ماست که برای آن دست به کار شویم.

 

در همین راستا نشریه دیلی میل با طرح یک ادعای جدید درباره خانواده قاتل سفید پوست مدعی شد که وی یک بیمار روانی است و خاطرات بسیار بدی از زندگی با ناپدری خود دارد.

 

دیلی میل همچنین مدعی شد این قاتل در یک خانه مخروبه و در حالی که پدرش مرتب نامادری او را مورد ضرب و شتم قرار داده بزرگ شده و طبیعی است که شرایط روانی مناسبی نداشته باشد.

 

تطهیر قاتل سفید پوست در حالی است که پیش از این نیز قاتلان سفید پوست در آمریکا نیز با چنین دلایلی تبرئه شده بودند.

 

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در واکنش به نوع پوشش خبری رسانه‌های غربی از این حمله نژادپرستانه یک فرد سفیدپوست به سیاهپوستان آمریکایی نوشت، اگر رنگین‌پوستان و سیاهپوستان تیراندازی کنند، آنها را «تروریست و اراذل و اوباش» خطاب می‌کنند. حال چه شده که یک عامل مسلح سفیدپوست را فردی با «بیمار روحی و روانی» خطاب می‌کنند.

 

این روزنامه آمریکایی سپس به نحوه پوشش رسانه‌های غربی از این حادثه تیراندازی اشاره کرد و نوشت، حال به اخبار رسانه‌های مهم گوش بدهید. شما به هیچ عنوان کلمه «تروریسم» را برای پوشش خبر تیراندازی روز پنجشنبه چارلستون نمی‌شنوید. رسانه‌های مهم آمریکا به هیچ عنوان برای توصیف جوان سفیدپوست 21 ساله آمریکایی از لفظ تروریست استفاده نکردند.

 

در اتفاقات گسترده قتل‌عام در آمریکا روند رسانه‌های آمریکایی به شکلی است که قاتلان سیاه پوست تروریست نامیده می شوند،‌ اما قاتلان سفیدپوست همواره مورد حمایت رسانه‌های آمریکایی قرار می‌گیرند.

 

در همین راستا، تیراندازی چارلستون در نتیجه فرهنگ ریشه‌دوانده نژادپرستی و تاریخچه تروریسم در آمریکا رخ داد و هم‌اکنون عامل تیراندازی اعتراف کرده است که این افراد را کشته است تا یک جنگ نژادی راه بیاندازد بنابراین ما باید او را یک «تروریست» خطاب کنیم.

 

انتهای پیام/ط

دیدگاه شما