نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1394 - 23:32   |   کد مطلب: 15776
رئیس قوه قضاییه گفت: وارده پرونده‌های ما در سال 93 قریب 15 میلیون پرونده بوده، بالاخره به معنایی در 15 میلیون نقطه دستگاه قضایی مشغول خدمت رسانی بوده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس آیت‌الله آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی کشور هم زمان با آغاز هفته قوه قضائیه با حضور در شبکه یک سیما گفت: وارده پرونده‌های ما در سال 93 قریب 15 میلیون پرونده بوده، بالاخره به معنایی در 15 میلیون نقطه دستگاه قضایی مشغول خدمت رسانی بوده است.

وی افزود: این رقم بسیار بالا و میزان رسیدگی گاهی بیشتر از وارده بوده و از سال قبل هم رسیدگی کردند، اگر بخواهیم ارزیابی کنیم عملکرد مثبت بوده است.
در خصوص یک سازمان ثبت، 57 میلیون اقدام و خدمت رسانی به مردم در سال 93 صورت گرته و 25 میلیون پیامک به خدمت گیرندگالن ثبتی ارسال شده است.
وی افزود: ارزیابی کلی من این است همه دستگاه ها در تلاشند تا خدمت رسانی کنند و ارزیابی کلی من مثبت است و اما دبه دلیل کاستی بودجه کاستی هایی داریم.

آملی لاریجانی در خصوص برنامه دستگاه قضایی برای کاهش اطاله دادرسی گفت: اطاله دادرسی عوامل مختلفی دارد.
وی تصریح کرد: بر حسب امارهایی که داریم رسیدگی به دعاوی و شکوائیه ها بین 2 یا سه ماه است. فقط در تحجدیدنظر رسیدگی ها یک مقدار طولانی تر است.
رئیس قوه قضاییه خاطرنشان کرد: برخی اقتضاعات خود پرونده است که باعث می شوند فرآیند رسیدگی طولانی شود.
وی با اشاره به کمبود کادر انسانی در دستگاه قضایی گفت: اگر ما نیروی کافی داشته باشیم بدون شک رسیدگی ها سریع تر می شود.
آملی لاریجانی گفت: یکی دیگر از علل اطاله دادرسی تزلزل احکام و اعمال ماده 18 بود البته ما در دوره این که در خدمت مردم هستیم تلاش بسیار کردیم اعمال ماده 18 محدود شود و اعاده دادرسی هم مقررات خاص تری پیدا کند.

وی تصریح کرد: تعداد خروجی پرونده ها که بیش از ورودی ها شده است اما در هر دو مورد دستگاه قضایی رو به جلو است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار