نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

1. تير 1394 - 23:42   |   کد مطلب: 15782
نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه پیام طرح صیانت از دستاوردهای هسته‌ای این است که ما اجازه نمی‌دهیم خطوط قرمز ما مورد تاخت و تاز کشورهای غربی قرار گیرد، گفت: هدف مجلس از این طرح دفاع از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای است.

به گزارش ملایری‌ها، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای ملت ایران را در راستای حمایت نمایندگان مجلس از تیم مذاکره‌کننده دانست و گفت: پیام طرح الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران این است که ما اجازه نمی‌دهیم خطوط قرمز ما مورد تاخت و تاز کشورهای غربی قرار گیرد.

وی افزود: اگر 1+5 تصور کرده‌اند که ما به دلیل نیازمان پشت میز مذاکره آمده‌ایم، اشتباه است، بلکه ما در کمال قدرت پشت میز مذاکره آمده‌ایم و گزینه‌های فراوانی هم در زمان فعلی داریم؛ این طور نیست که ما دست‌مان بسته باشد، امروز گزینه‌های فراوانی داریم.

نماینده مردم محلات در مجلس با تأکید بر اینکه غربی‌ها تصور کردند که از روزنه مذاکرات می‌توانند دوباره تاریخ سلطه خودشان را بر این کشور تحمیل کنند، اظهار داشت: پیام این طرح این است که دوروه سلطه‌گری غرب در ایران تمام شده است البته ما هم در این طرح انتقاداتی داریم، به‌ طوری که حد لازم صلابت را نشان نداده اما حداقل می‌شود فعلا به این حداقل‌ها اکتفا کرد.

حجت‌الاسلام سلیمی در ادامه با بیان اینکه مجلس با طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته‌ای مخالفتش را با زیاده‌خواهی و دخالت در امور داخلی کشور اعلام کرده است، خطالب به کشورهای غربی گفت: اگر شما تصور می‌کردید که ایران اسلامی مانند بعضی از کشورهای دیگر مستعمره شماست، خوابی پوشالی بیش نیست؛ امروز قدرت منطقه‌‌ای ما بی نظیر است؛ امروز نقش‌آفرینی ما در منطقه و جهان یک نقش‌آفرینی بی بدیل است، البته غربی‌ها هم این را می‌دانند.

وی با بیان اینکه دست آمریکایی‌ها امروز در منطقه کاملا خالی است، گفت: اگر آمریکایی‌ها در منطقه توان داشتند، قطعا ناچار نمی‌شدند که به خانه پوشالی تروریست‌ها پناه ببرند؛ این پناهنده شدن آمریکایی‌ها به خانه عنکبوتی تروریست‌ها نشان‌دهنده اوج ضعف و زبونی آنهاست.

نماینده مردم محلات در مجلس همچنین تصریح کرد: امروز یقه آمریکایی‌ها در منطقه در دست ماست. نمایندگان مجلس با ارائه این طرح به آمریکایی‌ها اعلام کردند که یقه‌شان در دست ماست و اگر آنها بخواهند ما را دور بزنند و پس از توافق احتمالی ما را بین کنگره و اوباما سرگردان کنند، ما هیچ‌گاه سرگردان نخواهیم شد.

حجت‌الاسلام سلیمی تأکید کرد: آمریکایی‌ها به دنبال این بودند که ما را بین رئیس‌جمهور و کنگره سرگردان کنند؛ باید بدانند که ما هیچ‌گاه سرگردان نخواهیم شد، ما با این طرح اعلام کردیم که شما آمریکایی‌ها نمی‌توانیدبه هر میزانی که می‌خواهید فشار وارد کنید؛ ما گزینه‌های فراوانی برای ارائه داریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پیام این طرح این است که ما از تیم هسته‌ای کاملا دفاع می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم تیم هسته‌ای تنها بماند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار