پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع
فرمانداری ویژه ملایر

5. تير 1394 - 16:39   |   کد مطلب: 15815
دادستان ملایر گفت: جرم 50 درصد از زندانیان در ارتباط مستقیم با مواد مخدر و 30 درصد به صورت غیر مستقیم با مواد مخدر است

به گزارش ملایری‌ها، عباس نجفی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ملایر با تبریک فرا رسیدن هفته قوه قضاییه با اشاره به مهمترین اولیوت‌های دستگاه قضا اظهار داشت: عزم جدی در مبارزه با مواد مخدر و برخورد جدی با عاملان مواد مخدر از اولیوت‌های مهم دستگاه قضایی کشور است.

وی با اشاره به آمار زندانیان مرتبط با مواد مخدر عنوان کرد: 50 درصد از زندانیان در ارتباط مستقیم با مواد مخدر و 30 درصد به صورت غیر مستقیم در ارتباط با مواد مخدر در زندان به سر می برند.

دادستان ملایر افزود: این آمار بسیار تکان دهنده و هشدار دهنده بوده و نشان از برخورد شدید وجدی دادگستری با تهیه و توزیع کنندگان مواد مخدر است.

وی با اشاره به لزوم خانواده ها به سمت آموزش و پیشگیری در بحث مواد مخدر عنوان کرد: باید هر چه بیشتر مسئولان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از مواد مخدر کار کرده و جوانان را با آثار و عواقب شوم مواد مخدر آشنا کنند.

نجفی برخورد با متجاوزین به منابع طبیعی و اراضی ملی را یکی دیگر از اولویت‌های دستگاه قضا دانست و بیان کرد: اراضی ملی متعلق به مردم بوده و بسیاری از مشکلات زیستی از حاصل کار این متجاوزین بوده که به شدت با آنان برخورد خواهد شد.

وی برخورد با ارازل اوباش را از دیگر اولویت های دستگاه قضا دانست و بیان کرد: دستگاه قضا با کسانی که در ملأعام جرائم کوچک و بزرگ را انجام می دهند به شدت برخورد خواهد کرد.

دادستان ملایر با اشاره برقراری طرح دادرسی الکترونیکی بیان کرد: اجرای این طرح باعث سرعت در رسیدگی با شکایات مردم می‌شود.

وی  با اشاره به آثار و تبعات ماهواره در جرائم عنوان کرد: ماهواره بلای خانمانسوزی بوده و منشأ و ریشه بسیاری از جرائم  به نوعی الگوبرداری از شبکه های ماهواره است.

نجفی با اشاره به لزوم خانواده برای هزینه در مسائل فکری و عقیدتی عنوان کرد: خانواده ها در تمامی مسائل برای فرزندان خود هزینه می‌کنند و باید در برای مسائل فکری و عقیدتی فرزندان خود نیز هزینه کنند.

وی ناآگاهی جوانان از مسائل دینی را یکی از مشکلات نسل جدید دانست و بیان کرد: برای آگاهی جوانان می توان از ابزارهای موجو در جامعه نظیر حوزه علمیه و اداره تبلیغات استفاده کرد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار