فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

6. تير 1394 - 19:18   |   کد مطلب: 15820
سرپرست اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان همدان از معرفی واحد تولیدی فروسیلیس غرب به دادگاه و محکومیت این واحد خبر داد.

به گزارش ملایری‌ها، عادل عربی در گفت‌وگوبا ایسنا اظهار کرد: واحد تولیدی فروسیلیس غرب واقع در جاده ملایر به دادگاه معرفی و محکوم شده است چرا که در گذشته به این واحد تذکرات لازم داده شد اما نسبت به رفع آلودگی اقدامی صورت نگرفت و به این ترتیب مجموعه محیط‌زیست مجبور به معرفی این واحد به دادگاه شد.

 

وی افزود: در حال حاضر به طور تقریبی 10 واحد آلاینده محیط‌زیست در همدان وجود دارد که در صورت عدم رفع آلودگی در مهلت مقرر به دادگاه معرفی خواهند شد.

 

عربی تصریح کرد: اکثر این واحدها در رودخانه‌ گنجنامه ایجاد آلودگی می‌کنند که به دادگاه معرفی خواهند شد.

 

پایش پرندگان بومی آبزی و کنارآبزی موجود در زیستگاه‌های آبی استان

 

سرپرست اداره‌کل محیط‌زیست همدان همچنین از پایش مداوم پرندگان بومی آبزی و کنار آبزی موجود در زیستگاه‌های آبی استان خبر داد و گفت: با توجه به فراگیر شدن بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورها باید نسبت به جلوگیری از ورود این بیماری به داخل کشور اقدامات لازم صورت گیرد که در این راستا مجموعه محیط زیست با همکاری دامپزشکی استان اقدام به پایش مداوم این گونه پرندگان می‌کنند که خوشبختانه تا کنون هیچ مورد مشکوکی به آنفلوآنزا در آنها یافت نشد.

 

عربی تاکید کرد: خوشبختانه درحال حاضر فصل مهاجرت پرندگان به اتمام رسیده و هیچ پرنده‌ مهاجری وجود نداشته و تمامی آن‌ها به کره شمالی زمین حرکت کرده‌اند.

 

انتهای پیام

دیدگاه شما

آخرین اخبار