نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. تير 1394 - 13:29   |   کد مطلب: 15839
رئیس ارشاد ملایر در گفت‌وگوبا ملایری‌ها با اشاره به ابلاغ برنامه ششم توسعه:
حضور مؤثر در فضای مجازی نیازمندتحقیقات علمی و کارشناسی/حمایت هنرمندان در بسیاری از مواقع فقط به شعار تبدیل‌شده بود
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: برای حضور مؤثر و تأثیر گزار در فضای مجازی باید از تحقیقات علمی و جامع دانشگاهی و کارشناسی استفاده کرد و اگر با برنامه‌ریزی غیر کارشناسی وارد شویم با شکست مواجه خواهیم شد.

غلامرضا جمالی زده در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این  ابلاغ  فصل فرهنگی را جزء اولویت‌های قرار داده که نشان از جایگاه ویژه فرهنگ را دارد.

وی با اشاره به بند 70 ابلاغ مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور و تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم عنوان کرد: برای اجرای نقشه مهندسی کسور قبلاً برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده بود اما توجه جدی به آن نشده بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر افزود: اجرای نقشه مهندسی فرهنگی کشور نیازمند ارتباط تنگاتنگ دستگاه‌های فرهنگی است.

وی با اشاره به بند 71 این ابلاغ بیان کرد: مقام معظم رهبری در این بند بر لزوم حمایت مادی و معنوی از هنرمندان، نوآوران، محققان و تولیدکنندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنریِ مقوّم اخلاق، فرهنگ و هویت اسلامی – ایران تأکید کرده‌اند.

جمالی زاده حمایت مادی و معنوی را یکی از دغدغه‌های مهم هنرمندان برشمرد و عنوان کرد: نداشتن دغدغه مادی در بین هنرمندان باعث می‌شود که آنان به بهترین نحو آثار فرهنگی و هنری خود را ارائه کنند.

وی گفت: حمایت مادی از هنرمندان در بسیاری از مواقع فقط به شعار تبدیل‌شده بود و در بحث‌های مطرح‌شده در حمایت از هنرمندان قوانین دست و پاگیری قرار داده می‌شد که باعث عقب‌نشینی هنرمند می‌شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر افزود: همین امر باعث بدبین شدن هنرمندان شده بود که با تدوین برنامه ششم این قوانین کاسته شود.

وی با اشاره به بند حضور مؤثر نهادهای فرهنگی دولتی و مردمی در فضای مجازی به‌منظور توسعه و ترویج فرهنگ، مفاهیم و هویت اسلامی - ایرانی و مقابله با تهدیدات از ابلاغ برنامه ششم تصریح کرد: فضای مجازی امروزه یکی از واقعیت‌های زندگی روزمره و سایه‌ای بر زندگی شده است.

جمالی زاده افزود: با توجه به گستردگی فضای مجازی نمی‌توان آن را محو کرد و باید برای استفاده از این فضا با برنامه‌ریزی صحیح پیش رفت.

وی گفت: برای توسعه این بن باید همه نهادها فرهنگی و دولتی پیش‌آمده و یک‌راه کار اساسی صحیح برای حضور در فضای مجازی تدوین کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر افزود: در تدوین  این راهکار باید به موضوع فضای مجازی واقع‌گرایانه نگریست و راه‌کاری عملی برای این موضوع تدوین کرد.

وی با اشاره به تفاوت حضور شعاری و حضور مؤثر در عرصه فضای مجازی گفت: حضور در عرصه فضای مجازی باید مؤثر و تأثیر گزار باشد با حضور شعاری متفاوت است.

جمالی زاده افزود: برای حضور مؤثر و تأثیر گزار در فضای مجازی باید از تحقیقات علمی و جامع دانشگاهی و کارشناسی استفاده کرد و اگر با برنامه‌ریزی غیر کارشناسی وارد شویم با شکست مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به بند توجه ویژه به توسعه و تجلی مفاهیم، نمادها و شاخص‌های هویت اسلامی – ایرانی در ساختارهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور عنوان کرد: در این زمینه همه نهادها به‌ویژه وزارت کشور، اهالی فرهنگ و هنر  اداره فرهنگ شهرستان‌ها نقش دارند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: توجه ویژه به مباحث فرهنگی نیازمند توجه به بودجه در بخش فرهنگی است چراکه در این حوزه بودجه بسیار کم است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار