نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

14. تير 1394 - 13:15   |   کد مطلب: 15857
عضو هیئت علمی ملایر در گفت‌وگو با ملایری‌ها؛
اجرایی نشدن نقشه جامع علمی دلیل کاهش شتاب علمی کشور است
عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر گفت: برای تحقق رشد علمی کشور نیازی به برنامه نیست چراکه برنامه را نقشه جامع علمی کشور مشخص کرده است و مسئله مهم اجرای این نقشه است.

هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاهی اظهار داشت: عدم توقف رشد علمی کشور محور اصلی  سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با اساتید دانشگاهی بود.

وی با اشاره به بخشی از سخنان رهبری درباره دلایل توقف رشد علمی کشور بیان کرد: سیاسی‌کاری مانند سمی است که در دانشگاه‌های کشور باعث جلوگیری از رشد علمی می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند در بحث بورسیه‌ها سیاسی‌کاری باعث ضایع شدن حق خیلی از افراد شد.

وی برنامه محور بودن را یکی از راه‌های تسریع شتاب به رشد علمی کشور دانست و بیان کرد: برای رشد علمی کشور باید با برنامه حرکت کرده و برنامه‌های موردنیازی  همچون اقتصاد مقاومتی و پرورش افسران جنگ نرم که مورد تأکید رهبری بودند در دستور کار اساتید قرار گیرد.

بیگی نژاد افزود: برای تحقق رشد علمی کشور نیازی به برنامه نیست چراکه برنامه را سند علمی مشخص کرده است و مسئله مهم اجرای برنامه سند رشد علمی کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌های علمی موجود در کشور گفت:در کشور برنامه و طرح خوب بسیار زیاد است و مشکل در اجرا بوده که باید هر چه بیشتر بر اجرا تأکید کرد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر با اشاره به سخنان رهبری درباره ضرورت تحول در بخش علوم انسانی بیان کرد: تحول در بخش علوم انسانی از گلایه‌های مقام معظم رهبری در سخنان ایشان در دیدار با اساتید دانشگاه بود و سند تحول در علوم انسانی اجرایی نشده است.

وی گفت: برای تحول در علوم انسانی اتاق فکرها و مباحث مهمی در دانشگاه‌ها شکل‌گرفته است وی نکته مهم پیاده کردن نتایج این مباحث و قرار دادن آن‌ها در سرفصل دروس است.

بیگی نژاد افزود: از حدود سال 80 مباحث مهمی برای تحول در علوم انسانی شکل‌گرفته است و نظریه‌های خوبی نیز طراحی‌شده است ولی اجرای نتایج این مباحث هنوز صورت نگرفته است.

وی اجرای مباحث را بری تحول در علوم انسانی کافی قلمداد نکرد و افزود: مسئولین نباید فقط به فکر اجرایی شدن بسنده کنند و نظارت پس‌ازآن برطرف کردن نواقص احتمالی باید مدنظر قرارگرفته شود.

انتهای پیام/گ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار