نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

16. تير 1394 - 10:55   |   کد مطلب: 15864
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ملایر گفت: برای کمک هر چه بیشتر به عرصه فرهنگ و هنر و حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری جذب خیرهای فرهنگی و تشکیل مجمع خیرین فرهنگ و هنر از اهداف مهم ارشاد است.

به گزارش ملایری‌ها، غلامرضا جمالی زاده در گردهمایی مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان ملایر با اشاره به مهم‌ترین اهداف تشکیل این کانون‌ها از دهه 70 اظهار داشت: با تشکیل این کانون‌ها از دهه 70 مسجد نه‌تنها به جایگاه عبادت بلکه جایگاهی برای فعالیت در زمینه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری پایه و تأثیر گزار شد.

وی افزود: مهم‌ترین هدف از تشکیل کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استفاده از ظرفیت بالای مساجد به‌عنوان فضایی امن و سالم برای فعالیت فرزندان خانواده‌ها بود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر گفت: یکی از اولویت‌های اداره ارشاد بالا بردن ظرفیت‌ها  برای  جذب بیشتر در کانون‌های فرهنگی مساجد بوده و از اهداف این کانون‌ها نیز بالا بردن جذب باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیر یک کانون باید هیئتی و مردمی کار کند نه دولتی عنوان کرد: مدیر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید از ظرفیت‌های موجود استفاده کند و با توجه به تهاجم شدید فرهنگی در عرصه‌های فرهنگی فعالیت بیشتری کند.

جمالی زاده افزود: مدیر این کانون‌ها باید با استفاده از  ابتکارات خود  و امکانات موجود درصدد جذب حداکثری باشد و اگر بخواهد منتظر امکانات و تجهیزات دولتی باشد که با یک دستگاه دولتی تفاوتی ندارد.

وی گفت: در این کانون‌ها نباید یک‌بعدی و محدودنگری کرد و باید با استفاده از ظرفیت‌های به برگزاری کلاس‌های احکام، قرآن، مهارت‌های زندگی، کلاس‌های هنری،فرهنگی، سرود، نمایش‌های دینی توجه کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ملایر گفت: بهترین فرصت برای جذب و برگزاری کلاس‌ها در کانون‌های فرهنگی هنری فصل تابستان و علی‌الخصوص ماه مبارک رمضان است که خانواده‌ها با مساجد ارتباط دارند.

وی  با اشاره به رتبه‌بندی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با توجه به تنوع نگری، طرح‌ها، برنامه و افراد جذب‌شده به سه درجه‌یک و دو  سه درجه‌بندی‌شده و بر اساس همین رتبه‌ها تخصیص اعتبار داده می‌شوند.

جمالی زاده نقش  ابتکارات و خلاقیت‌های جدید را در رتبه‌بندی بسیار اثیر گزار قلمداد کرد و افزود: کانون‌هایی که طرح‌های ابتکاری و جدید داشته باشند در رتبه‌بندی‌ها به‌صورت ویژه به آن‌ها نگاه خواهد شد.

وی با اشاره به مهم‌ترین اهداف اداره ارشاد در فصل تابستان عنوان کرد: در برنامه‌های تابستانی ارشاد به انجمن‌های هنری و آموزشگاه‌های آزاد توجه شده و حمایت می‌شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد ملایر گفت: توجه به مطبوعات و خبرنگاران یکی دیگر از اهداف ارشاد بوده که برای دانش‌افزایی خبرنگاران دوره‌های خبرنگاری برگزار می‌شود.

وی افزود: استفاده از محیط‌ های تفریحی شهر مانند پارک سیفیه و دریاچه کوثر برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری یکی دیگر از برنامه‌های  اداره ارشاد بوده که در این راستا برگزاری جنگ‌های شادی در عصرهای جمعه در پارک سیفیه در دستور کار قرارگرفته است.

جمالی زاده افزود: با برپایی جنگ‌های شادی و با همکاری و استفاده از ظرفیت‌های شورای شهر و شهرداری ملایر این جنگ‌ها می‌تواند جایی برای عرضه هنر هنرمند و دیده شدن آن باشد.

وی تشکیل مجمع خیرین فرهنگ و هنر را در کنار مجمع خیرین سلامت و مجمع خیرین مدرسه‌ساز از  اولویت‌های مهم اداره ارشاد ملایر بیان کرد و گفت: برای کمک هر چه بیشتر به عرصه فرهنگ و هنر و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی و هنری درصدد جذب خیرهای فرهنگی بوده تا هنر و هنرمندان ملایری را بیش از گذشته  معرفی کنیم.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما