نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. تير 1394 - 9:31   |   کد مطلب: 15889
دبیر ستاد اقامه نماز ملایر خبر داد؛
بیمارستان مهر پایلوت اجرای طرح سلامت معنوی در ملایر
دبیر ستاد اقامه نماز ملایر گفت: وی طرح سلامت معنوی باهدف ترویج اقامه نماز و رونق بخشی به نماز جماعت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی برگزارشده و بیمارستان مهر به‌عنوان پایلوت این طرح در ملایر انتخاب‌شده است.

به گزارش ملایری‌ها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی بیات در جمع خبرنگاران با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر در سال 94 اظهار داشت: ستاد اقامه نماز شهرستان ملایر جهت ترویج و تبلیغ هر چه بیشتر فرهنگ نماز جماعت برنامه‌های متنوعی برای سال 94 در نظر گرفته است.

وی با اشاره به طرح سفیران صلح در پنج مسجد از مساجد شهرستان ملایر عنوان کرد: رونق بخشی نماز جماعت صبح در پنج مسجدی که نماز صبح در آن‌ها برگزار نمی‌شود از اهداف مهم این طرح است.

دبیر ستاد اقامه نماز ملایر گفت: طرح سفیران صلح با همکاری ادارات تبلیغات اسلامی، اوقاف و ستاد نماز جمعه ملایر و در جهت  تبلیغ و ترویج  هر چه بیشتر نماز جماعت برگزار خواهد شد.

وی طرح سلامت معنوی را یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اقامه نماز ملایر بیان کرد و افزود: این طرح باهدف ترویج اقامه نماز و رونق بخشی به نماز جماعت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اجرا می‌شود.

بیات از انتخاب  بیمارستان مهر به‌عنوان پایلوت این طرح در ملایر خبر داد و گفت: توانمندسازی بهیاران و پرستاران درزمینهٔ احکام نماز بیماران و همچنین توجه به نقش سلامت معنوی و نقش معنویت نماز در بهبود بیماران از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به اجرای طرح منهاج با همکاری دستگاه‌های مشارکتی در بازار و مراکز فروش ملایر عنوان کرد: هدف از اجرای طرح منهاج توجه دادن بازاریان و کسبه به نماز اول وقت و رونق بخشی به مساجد و نمازخانه‌های بازار است.

دبیر ستاد اقامه نماز ملایر شناسایی و تجلیل از بازاریان و کسبه فعال در امر نماز را یکی دیگر از اهداف طرح منهاج بیان کرد و گفت: این طرح با همکاری اتاق اصناف، فرمانداری، شهرداری، نیروی انتظامی و دفتر امام‌جمعه اجرا خواهد شد.

وی از طرح قیام به‌عنوان یکی دیگر از برنامه‌های ستاد اقامه نماز ملایر در سال 94 نام برد و بیان کرد: طرح فرهنگی آموزشی قیام در روستاهای فاقد روحانی برگزار خواهد شد.

بیات افزود: این طرح در 8 روستا اجرایی خواهد شد و هشت روحانی شب‌های جمعه به این روستاها اعزام خواهند شد و برگزاری نماز جماعت و بیان احکام از برنامه‌های این روحانیون در روستاها است.

وی گفت: هدف از اجرای طرح قیام ترویج و توسعه فرهنگ نورانی نماز جماعت در مناطق کم برخوردار و ارتقاء سطح اطلاعات دینی روستاییان است.

دبیر ستاد اقامه نماز ملایر گفت: در جهت آموزش و توانمندسازی ائمه جماعات شهرستان نیز طرح طلایه‌داران نور برگزار خواهد شد و در این طرح 50 نفر از ائمه جماعت آموزش داده می‌شوند.

وی گفت: مهارت افزا‌یی ائمه جماعت مساجد، برقراری ارتباط مؤثر با نمازگزاران و همسایگان مسجد، آموزش‌های جذب اقامه نماز و راه‌های ارتباط با نسل نو از مهم‌ترین محورهای آموزشی در طرح طلایه‌داران نور است.

بیات با اشاره به برگزاری طرح گفتمان خانواده نمازخانه بهشتی در 10 آموزشگاه شهرستان ملایر عنوان کرد: این طرح با همکاری اداره آموزش‌وپرورش ملایر، جوکار  سامن و باهدف آشنایی اولیاء دانش آموزان بخصوص مادران با نیازهای درونی و پرسش‌های اساسی دانش آموزان درباره نماز برگزار می‌شود.

وی گفت: ارتقاء توانمندسازی مادران در دعوت فرزندان به اقامه نماز و ایجاد بستر مناسب در جهت تعامل فکری شرکت‌کنندگان و مربیان درباره نماز از دیگر اهداف این طرح است.

وی با اشاره به آمار برگزاری نماز جماعت در شهرستان ملایر گفت: در شهرستان ملایر در طی سال  در 36 مسجد نماز جماعت صبح، 110 مسجد نماز جماعت ظهر و عصر و 160 مسجد نماز جماعت مغرب و عشاء برگزار می‌شود.

وی فزود: در ماه مبارک رمضان  با همکاری دفتر تبلیغات حوزه قم، اداره اوقاف، سازمان تبلیغات و حوزه علمیه ملایر در اغلب مساجد شهر ملایر نماز جماعت در سه وقت نماز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار