نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

27. تير 1394 - 9:07   |   کد مطلب: 15899
امام جمعه ملایر گفت: خداوند در روز عید فطر به ملائکه خود امر می‌کند که به زمین بروند و پاداش بندگان را در این روز آمرزش گناهان قرار بدهند.

به گزارش ملایری‌ها، آیت‌الله سید رضا فاضلیان در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در مصلی شهر ملایر با تبریک روز عید سعید فطر اظهار داشت: خداوند در روز عید فطر به ملائکه خود امر می‌کند  که به زمین بروند و پاداش بندگان را در این روز آمرزش  گناهان قرار بدهند.

وی افزود: خدا در این روز به‌جز چهار گروه شراب‌خواران، عاق والدین، قطع کننده رحم و افرادی که از مؤمنان کینه به دل دارند،  گناهان بندگان را می‌بخشد.

امام‌جمعه ملایر گفت: نماز عید سعید فطر در زمان ظهور امام زمان(عج) واجب شده و همانند نماز جمعه باید خوانده شود و در زمان غیبت بر خواندن نماز عید فطر تأکید شده است.

وی گفت: مؤمنان در این ماه باتحمل سختی‌های فراوان یک ماه روزه‌داری و عبادت کرده‌اند و باید بسیار مراقب باشند که با اعمالی نظیر معاملات حرام و غذاهای حرام آثار این‌یک ماه عبادت را از بین نبرند.

فاضلیان با اشاره به حکمت خواندن سوره‌های شمس و اعلی در نماز عید فطر عنوان کرد: حکمت خواندن سوره شمس در نماز عید فطر مقابله با هوای نفس و پیروزی بر هوای نفس است و حکمت خواندن سوره اعلی گفت ذکر خداوند و پرداخت زکات است.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار