نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

30. تير 1394 - 17:57   |   کد مطلب: 15909
مدیرکل امور روستایی استانداری همدان:
اعتبار دهیاری های استان همدان49 میلیارد ریال است
مدیرکل امور روستایی استانداری همدان گفت: 49 میلیارد ریال اعتبار برای دهیاری های استان همدان در نظر گرفته شده و تقسیم اعتبارشده است.

به گزارش ملایری‌ها، فریدون عربی در جلسه گرامی داشت روز دهیار در فرمانداری ملایر با اشاره به وظایف دهیاران اظهار داشت شغل دهیاری شغل سختی است و انتظارات از دهیارها بالا است و کسانی که قدم در این راه گذاشته‌‌اند انسان‌های بزرگی هستند.

وی با تاکید بر کمک به بحث ماندگاری جمعیت در روستاها افزود: طرح مشارکت مردم در راه‌اندازی واحدهای تولیدی در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه از روستاها مطرح شده است.

عربی تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم بر عهده دهیاران کمک به این امر است که تسهیلاتی با 3 درصد در این طرح‌ها در نظر گرفته شده که در طول 40 سال اخیر بی سابقه بوده است و در حال حاضر در ملایر در این راستا طرحی در روستای جوراب اجرا شده و طرحی هم در زمینه واحدهای تولیدی لباس در دست اجرا است.

وی با تاکید بر اینکه این عمده وظیفه دهیار، بخشدار و فرماندار است که این طرح را از روستا آغاز کنند، گفت: بحث بعدی تهیه بسته توسعه روستایی است که از دیرباز مطرح بوده و اخیرا تاکید زیادی بر آن شده است ودهیاران این بسته را تهیه کنند.

عربی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها در روستاها دولت دکتر روحانی تدبیر را به کار گرفته و امید رابه ما سپرده است، افزود: اگر به روستاییان کمک نشود مهاجرت نابسامانی‌های همراه آن مانند حاشیه‌نشینی و غیره افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه تمام تلاش سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بر این است که انرژی، قانونمندی و غیره بیشتری را برای دهیاری‌ها به وجود آورد، افزود: بالغ بر4  میلیارد و 900 میلیون تومان اعتبارات برای دهیاری‌ها در نظر گرفته شده که تقسیم شهرستانی شده است.

عربی با بیان اینکه 68 درصد از این اعتبارات باید برای خرید ماشین‌آلات و 32 درصد نیز برای  پروژه‌ها هزینه شود، اظهار داشت: از فرماندار و بخشداران تقاضا داریم تا پایان برنامه حسابرسی از جابجایی دهیاران و حسابداران جلوگیری کنند.

وی خواستار حمایت در توسعه صنایع تبدیلی در روستاها شد و افزود: بحث که مقام معظم رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی مطرح کردند بحثی ریشه‌دار و درازمدت است لذا اگر بتوانیم با اقتصاد مقاومتی خوداتکایی را افزایش دهیم نمی‌توانند برای کشور ما مشکل ایجاد کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار