نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

4. مرداد 1394 - 16:18   |   کد مطلب: 15924
امام‌جمعه موقت ملایر در گفت‌وگو با ملایری‌ها؛
یاس دشمنان و اتحاد مسلمین از مهم‌ترین آثار نماز جمعه است
امام‌جمعه موقت ملایر گفت:نماز جمعه باعث یاس و ناامیدی دشمنان شده و سبب اتحاد هر چه بیشتر امت اسلام می‌شود.

به گزارش ملایری‌ها، نماز جمعه یکی از نمازهای مؤکد  و سفارش شده در دین اسلام است و به‌نحوی‌که پیامبر اکرم(ص) نماز جمعه را حج مساکین دانسته و آن را موجب آمرزش گناهان شمرده است.

برپایی نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سراسر کشور نماز جمعه اقامه می‌شود.

امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در سال 1358 با حکمی آیت‌الله طالقانی را به‌عنوان امام‌جمعه شهر تهران منصوب و در پنجم مردادماه این سال اولین نماز جمعه شهر تهران برگزار شد.

امام‌جمعه موقت شهر ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به آثار این نماز معنوی اظهار داشت: اجتماع پرشکوه امت اسلامی در نماز جمعه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسن فاضلیان افزود: نماز جمعه باعث وحدت امت اسلامی‌شده و در اثر این وحدت مسلمانان باهم پیوستگی پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به دیگر آثار نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار کرد: نماز جمعه باعث یاس و ناامیدی دشمنان شده و سبب اتحاد هر چه بیشتر امت اسلام می‌شود.

وی سرشکستگی دشمنان را یکی دیگر از آثار نماز جمعه دانست و بیان کرد: مسائل عبادی، سیاسی، فرهنگی و مشکلات شهرستان، کشور و دنیا در این نماز مطرح می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار