نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

8. مرداد 1394 - 20:30   |   کد مطلب: 15973
قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: 250 هزار از واحدهای مسکن مهر آماده تحویل در کشور به دلیل مشکلات انشعابات قابل‌واگذاری نیستند.

به گزارش ملایری‌ها، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مسکن مهر ملایر در فرمانداری ملایر با اشاره به مشکلات مسکن مهر کشور اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده پرونده مسکن مهر تا پایان سال 95 بسته می‌شود.

احمد اصغری مهرآبادی  با اشاره به میانگین پیشرفت 87 درصدی مسکن‌های مهر کشور بیان کرد: میانگین پیشرفت مسکن مهر در استان همدان 91 درصد و در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت 94 درصد است.

وی  با اشاره به تأکید رئیس‌جمهور و هیئت دولت برای اتمام پروژه‌های مسکن مهر تا پایان سال 95 تصریح کرد: بر اساس سیاست‌های ملی و  دولت و با همکاری دستگاه‌های متولی در پایان سال 95 به اتمام خواهد رسید.

مهرآبادی با اشاره به اینکه مشکلات مسکن مهر در سراسر کشور مشابه هم است بیان کرد: مشکلات انشعابات، مسجد، کلانتری، مدرسه و جاده از مشکلات عمده در مسکن‌های مهر کشور است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌گرفته در مسکن‌های مهر برای رفع مشکلات بیان کرد: یک هزار و 550 باب مدرسه در سراسر کشور برای مسکن مهر احتیاج است که از این تعداد 439 باب در حال احداث و 139 مدرسه به مرحله بهره‌برداری و افتتاح رسیده است.

مهرآبادی افزود: 405 مسجد و 50 کلانتری نیز از دیگر نیازهای مسکن مهر در کشور است که از این تعداد 191 مسجد و 21 واحد کلانتری در مساکن مهر دایر شده است.

وی با اشاره به احداث 110 واحد مدرسه مشارکتی د مساکن مهر بیان کرد: مدرسه، مسجد و کلانتری از امکانت اولیه موردنیاز است که نیازمند کمک همگانی برای رفع مشکلشان است.

مهرآبادی با اشاره مشکل انشعابات در مسکن مهرهای کشور بیان کرد: 250 هزار از واحدهای مسکن مهر آماده تحویل به دلیل مشکلات انشعابات  قابل‌واگذاری نیستند.

وی با اشاره به مشکلات افزایش وام بیان کرد: در حال حاضر به‌تمامی واحدهای مسکن مهر 250 میلیون ریال وام تعلق‌گرفته که بانک‌ها موظف به پرداخت آن هستند.

مهرآبادی افزود: بر اساس رایزنی‌های انجام‌شده در پی برداشت سقف وام در مسکن مهرها بوده تا بتوان این وام را به 300 میلیون ریال افزایش داد.

وی با اشاره مشکلات مسکن مهر ملایر بیان کرد: برای مشکل ترانشه و دیواره حائل در مسکن مهر ملایر مبلغ 5 میلیارد ریال کمک شده تا هر چه زودتر بتوان مشکلاترا رفع نموده و  از خطرات احتمالی جلوگیری شود.

مهرآبادی افزود: در بحث مشکلات آب و خط انتقال آب به مسکن  مبلغ سه میلیارد ریال قبلاً به راه و شهرسازی استان واگذارشده که پس از اجرای فاز اول آن مبلغ دو میلیارد ریال هم وزارت راه و شهرسازی کمک خواهد کرد.

وی گفت: پنج میلیارد ریال هم یارانه برای مشکلات زیرساخت‌ها به شهرستان ملایر تعلق خواهد گرفت تا هر چه سریع‌تر مسکن مهرهای آمده تحویل داده شوند.

مهرآبادی همچنین از واگذاری یک هزار تن قیر یارانه‌ای برای مشکل مسیر و محوطه‌سازی مسکن مهر خبر داد و عنوان کرد: پس از عقد قرارداد با پیمانکار یک هزار تن قیر یارانه‌ای واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار