نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

10. مرداد 1394 - 8:02   |   کد مطلب: 15999
در حالی که دو هفته از مرگ مشکوک ساندرا بلاد در بازداشتگاه پلیس آمریکا می‌گذرد مقامات آمریکایی همچنان اصرار دارند که وقوع این حادثه نتیجه یک خودکشی بوده است.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از تسنیم، در شرایطی که بیشتر از 2 هفته است که از مرگ ساندرا بلاد در سلول بازداشت وی در زندان اداره پلیس  تگزاس می‌گذرد، مقامات پلیس آمریکا مدعی  هستند و می‌گویند که مرگ ساندرا بلاد حاصل یک خودکشی بوده است.

ساندرا بلاد که برای تغییر خطر سیر خود در خیابان، چراغ راهنمای ماشین خود را نزده بود از سوی یک مأمور پلیس دستگیر شد؛ پلیس به علت اعتراض وی، او را با خشونت به زمین کشیده و به سختی به زمین زد و به وی دستبند زد.

پلیس با ایراد این اتهام که ساندرا بلاد در مقابل اجرای قانون و دستور پلیس از خود مقاومت نشان داده بود، به زندان موقت اداره پلیس تکزاس منتقل شد. اما پس از 2 روز  جسد ساندرا بلاد در حالی که یک کیسه  نایلونی بر روی سر وی کشیده شده بود، در سلولی که درون آن بازداشت بود پیدا شد.

مرگ ساندرا بلاد به شکل‌گیری یک موج خشم و اعتراض در رسانه‌های اجتماعی منجر شد و مجموعه‌ای از سؤالات بی پاسخ را مطرح کرد.

این ماجرا تنها موردی نیست که در آن یک زن به خاطر جرمی کوچک به جای آنکه پس از یک جریمه کوچک رها شود، به سلول افکنده و سپس در آنجا جان می‌بازد. تاکنون دستکم چهار زن سیاه پوست در شرایطی که در بازداشت پلیس بوده‌اند، جان خود را از دست داده‌اند؛ بسیاری از آنها  حداکثر به مدت دو روز در زندان به سر برده‌اند. البته برخی از آنها بابت مسائل روحی رنج می‌بردند و در این وضعیت باید به منزل خود برمی‌گشتند. همه قربانیان چنین حوادثی نسبتا جوان هستند. مرگ آن‌ها در حالی به امور مختلفی مرتبط دانسته شده است که سؤالات متعددی مطرح شده است که پاسخی برای آن‌ها ارائه نشده است، سئوالاتی همچون اینکه چه اتفاقی در این سلول‌ها می‌افتاد؟ و چرا چنین اتفاقاتی در شرایطی رخ می‌دهند که قربانیان تحت نظارت شدیدترین تدابیر امنیتی در اداره پلیس قرار دارند؟ این در حالی ایت که اگر همین اتفاق در کشورهای دیگر رخ می‌داد.

انتهای پیام/پ

دیدگاه شما

آخرین اخبار