فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه
نافع

14. مرداد 1394 - 14:37   |   کد مطلب: 16103
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر گفت: 25 روستا در ملایر در شرایط بحرانی آب و 7 روستا حتی یک قطره آب ندارند.

به گزارش ملایری‌ها،  رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر در جلسه بررسی مشکلات آب‌های روستایی شهرستان ملایر با اشاره به بحران کم‌آبی در روستاهای ملایر اظهار داشت: 25 روستا در ملایر  در شرایط بحرانی آب و  7 روستا حتی یک قطره آب ندارند.

رهام برخورداری با اشاره به روستاهای تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ملایر بیان کرد: از تعداد 207 روستا ملایر تنها 134 روستا تحت پوشش این اداره بوده و مابقی به‌صورت خودگردان اداره می‌شود.

وی با اشاره به مشکل آب‌های آلوده در روستاها بیان کرد: در روستاهایی که تحت پوشش اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر هستند و با مشکل کم‌آبی مواجه هستند آب با تانکر انتقال داده می‌شود.

برخورداری افزود: برای آلوده زدایی از این تانکرها کلر به روش گازی در آن‌ها زده می‌شود و همزمان اداره بهداشت نیز نظارت دارد.

وی گفت: آب‌ها از تانکرها به منبع آب روستا انتقال داده‌شده و با پایان منبع  و قطع آب روستائیان از آب چاه‌هایی که خود حفر کرده‌اند استفاده می‌کنند که آب این چاه‌ها آلوده است.

برخورداری گفت: همه روستاها در ملایر به‌صورت تمام‌وقت آب ندارند و حتی به بعضی از روستاها در روز دو ساعت آب بیشتر نمی رسد.

وی با اشاره به تائیدیه بهداشت بر آب‌های انتقالی به روستاها توسط اداره آب و فاضلاب روستایی ملایر عنوان کرد: طبق تائیدیه بهداشت ملایر آب‌های انتقالی دارای 97 درصد مطلوبیت هستند.

برخورداری با اشاره به وضعیت کلرزنی به آب‌ها عنوان کرد: پس از کلرزنی به آب ، کلر باید به مدت 30 دقیقه با آب در ارتباط باشد و در این مدت از آب استفاده نشود تا تأثیر داشته باشد، اما به دلیل کمبود آب گاهی این سی دقیقه رعایت نمی‌شود و کلر تأثیر خود را  در این آب از دست می‌دهد.

وی با اشاره به قیمت کم آب روستایی بیان کرد: هر مترمکعب آب برای روستاییان کمتر از 70 تومان هزینه دارد ولی بااینکه قیمت آب ارزان است برخی از روستاها حاضر به واگذاری مدیریت آب خود به آب و فاضلاب روستایی نیستند.

برخورداری با اشاره به قیمت هر انشعاب آب روستایی در ملایر افزود: قیمت هر انشعاب آب روستایی 324 هزار تومان است که این مبلغ نسبت به استان همدان و تهران بسیار ناچیز است.

وی با تأکید بر مدیریت منابع آب عنوان کرد: اگر بخواهیم از بحران آب نجات پیدا کنیم نباید اجازه دهیم که هر کس فکر کند آب متعلق به خودش میباشد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار