نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

18. مرداد 1394 - 15:27   |   کد مطلب: 16176
ساخت کارخانه بلوک‌های سبک گازی AAC اولین پروژه با مشارکت سرمایه گذار خارجی در ملایر کلنگ زنی شد.

به گزارش ملایری‌ها، پیش از ظهر امروز کلنگ کارخانه بلوک‌های سبک گازی AAC در شوشاب ملایر با حضور استاندار، معاون پشتیبانی و منابع انسانی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و مسئولین شهر ملایر به زمین زده شد.

مدیرعامل شرکت تولید بلوک بین‌المللی هوا سازه در حاشیه این کلنگ زنی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استارت ساخت این شرکت از دو سال گذشته با انجم فعالیت‌های تحقیقاتی آغازشده است.

علی یوسفی افزود: پس از تحقیقات همدان با توجه به نزدیکی به عراق و همچنین وجود تأسیسات زیربنایی به‌عنوان محل ساخت این طرح انتخاب شد.

وی با اشاره مقدار سرمایه گزاری در این طرح بیان کرد: در این طرح دو سرمایه گذار عراقی به میزان سهم 70 درصد و دو سرمایه گذاری ایرانی به مقدار سهم 30 درصد سرمایه گذاری کرده‌اند.

یوسفی با اشاره به مبلغ سرمایه گذاری برای این طرح تصریح کرد: برای ساخت کارخانه بلوک‌های سبک گازی AAC 25 میلیون دلار سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به عقد قرارداد با کشورهای آلمان و چین برای خرید دستگاه‌های این کارخانه گفت: با توجه به مشورت با مشاوره‌های آلمانی 50 درصد  از قطعات این کارخانه در ایران ساخته می‌شود.

یوسفی با اشاره به ظرفیت تولید کارخانه پس از آماده شدن بیان کرد: این کارخانه پس از ساخته‌شدن ظرفیت تولید روزانه 1500 مترمکعب و سالیانه 400 هزار مترمکعب بلوک را دارا است.

وی با اشاره به بازار هدف این کارخانه افزود: بازار عراق بازار هدف برای ساخت این کارخانه بوده و 70 درصد از تولیدات این کارخانه به عراق صادر می‌شود.

 انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار