نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. مرداد 1394 - 14:17   |   کد مطلب: 16220
مدیرکل حمل و نقل پایانه های استان همدان گفت: 11 دووربین کنترل سرعت جاده های استان نصب شده است و در طول شبانه روز وسایل نقلیه با سرعت غیر مجاز را رصد کرده و اطلاعات را در اختیار پلیس قرارداده می شود.

به گزارش ملایری‌ها، مدیرکل حمل و نقل پایانه های  استان همدان در نشست خبری با خبرنگاران ملایر با اشاره به مهم ترین اهداف حوزه حمل و نقل اظهار داشت: ایمنی، تهسیل در رفت و آمد و ITS  از مهم ترین اهداف حوزه حمل و نقل است.

نصر الله حیدری با اشاره به مهمترین محورهای حوزه ایمنی بیان کرد: ایمنی در حوزه‌های مختلف مسافر، عبور و مرور در عرض جاده مردم و وسائل نقلیه متفاوت و رساندن ایمنی در سیستم حمل و نقل به استاندارد جهانی مهم ترین اهداف در این حوزه است.

وی با اشارره به اقدامات انجام شده برای هوشمند سازی سیستم حمل و نقل جاده ای(ITS) گفت: در سطح استان چهار سیستم ITS پیاده شده است.

حیدری افزود: در راستای هوشمندسازی سیسم تردد حمل و نقل جاده ای با نصب 57 تردد شمار الکترونیکی در جاده های استان هر لحظه آمار و ترافیک در جاده ها رصد می شود.

وی با اشاره به نصب دوربین های کنترل سرعت در جاده های استان تصریح کرد: 11 دووربین کنترل سرعت جاده های استان نصب شده است و در طول شبانه روز وسایل نقلیه با سرعت غیر مجاز را رصد کرده و اطلاعات را در اختیار پلیس قرارداده می شود.

حیدری  نوسازی ناوگان حمل و نقل را یکی دیگر از اهداف این سازمان بیان کرد و گفت: همدان در حوزه ناوگان باری ناوگان فرسوده ای دارد و تهسیلات خوبی برای نوسازی این ناوگان داده می شود.

وی افزود: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل 80 درصد قیمت وسیله نقلیه تهسیلات  بانکی با کامزد شش الی 10 درصد داده می‌شود.

حیدری  با اشاره به آغاز طرح تخصیص سوخت به ناوگان حمل و نقل از تیر ماه امسال عنوان کرد: با اجرای این طرح در حوزه حمل و نقل برون شهری و درون شهری به ناوگان حمل و نقل با توجه به بار نامه و صورت وضعیت اختصاص داده  می شود.

وی با اشاره به آمار تصادفات جاده ای بیان کرد: انسان، راه و وسیله حمل و نقل سه عامل اصلی در تصادفات هستند و با توجه به زیرساخت های جاده ای و پیشرفت در قسمت خودرو نقش انسان در بروز تصادفات بیش از 80 درصد است.

حیدری گفت: باید در بحث رانندگی و اطلاع رسانی جهت ایجاد بهتر فرهنگ رانندگی فعالیت کرد تا بتوان آمار تصادفات و مرگ و میر را کاهش داد.

وی با اشاره به آمار 390 کشته جاده ای در سال گذشته در استان تصریح کرد: در پی تشکیل انجمن  مردمی و جمعیت طرفداران ایمنی راه ها برای کاهش تصادفات و آمورش های لازم در این زمینه هستیم.

حیدری با اشاره به ناوگان حمل و نقل فعال باری  در استان همدان عنوان کرد: 14 هزار و 300 ناوگان باری در همدان  فعال هستنند و 22 هزار 482 نفر راننده حرفه ای در این حوزه فعالیت می کنند.

وی سهم استان را از خودروهای دارای  پلاک های عمومی در کشور را چهار درصد بیان کرد: در سال گدشته هزار و 116 نفر اشتغال مستقیم در استان در حوزه حمل و نقل ایجاد شده است.

حیدری با اشاره به آمار حمل و نقل باری در ملایر در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته در ملایر یک میلیون و 608 هزار و 125 تن جابه جایی بار در ملایر و 429 هزار و 824 تن در چهار ماه نخست امسال جابه حا شده است.

وی افزود: در سال گدشته 830 هزار نفر مسافر از ناوگان حمل و نقل عمومی در 64 هزار 25 سفر سرویس استفاده کردند.

انتهای پیام/گ 

دیدگاه شما

آخرین اخبار