نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

24. مرداد 1394 - 9:03   |   کد مطلب: 16274
شهردار ملایر در گفت‌وگو با ملایری‌ها خبر داد:
استقبال 50 هزار نفری مردم ملایر از جشنواره اقوام ایرانی
شهردار ملایر گفت: مردم ملایر در مدت ده شب برگزاری جشنواره اقوام ایرانی استقبال خوبی از این نمایشگاه کردند و به‌طور متوسط هر شب پنج تاشش هزار نفر در این مراسم ملی شرکت پیدا می‌کردند.

شهردار ملایر در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره اقوام ایرانی اظهار داشت: نمایشگاه اقوام ایرانی به مدت ده شب در ملایر برگزار شد.

علیرضا رضایی با اشاره به استقبال خوب مردم از این نمایشگاه عنوان کرد: مردم ملایر در این ده شب استقبال خوبی از این نمایشگاه کردند و به‌طور متوسط هر شب پنج تاشش هزار نفر در این مراسم ملی شرکت پیدا می‌کردند.

وی با اشاره به استقبال 50 هزارنفری مردم ملایر در مدت ده شب نمایشگاه اقوام ایرانی بیان کرد: بیش از 65 غرفه از 18 قوم مختلف در این نمایشگاه فعالیت داشتند که هم محصولات و سوغاتی‌های محلی و هم آداب‌ورسوم خود را به معرض دید قرار داده بودند.

رضایی  مقابله با هجمه فرهنگی دشمن و آشنایی مردم ملایر با خرده‌فرهنگ‌های کشور را مهم‌ترین هدف برگزاری این نمایشگاه برشمرد و تصریح کرد: به نمایش گذاشتن آداب‌ورسوم اقوام مختلف ایرانی یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بود.

وی افزود: با توجه به هجمه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های مجازی گاهی مردم ما از آداب‌ورسوم و فرهنگ خود غافل می‌شوند و  برگزاری این نمایشگاه راهی برای مقابله با این هجمه‌ها است.

رضایی گفت: همه اقوام کشور ما دارای خرده‌فرهنگ‌هایی هستند که گاه این خرده‌فرهنگ‌ها از فرهنگ بسیاری از کشورها بالاتر است.

وی افزود: تجمع اقوام مختلف ایرانی در این نمایشگاه نشان‌دهنده این است که هرچند ما از اقوام مختلف تشکیل‌شده‌ایم اما هرگاه بحث منافع ملی پیش بیاید همه ما ید واحده‌ای هستیم که از کشور خود دفاع می‌کنیم.

انتهای پیام/گ  

دیدگاه شما

آخرین اخبار