نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. شهريور 1394 - 8:25   |   کد مطلب: 16441
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: «محرومان و فقرا» محروم از خدمات دندانپزشکی هستند چراکه بیش از ۹۰ درصد خدمات دندانپزشکی را بخش خصوصی انجام می‌دهد و در این زمینه «بی‌عدالتی مطلق» وجود دارد.

ید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم افتتاح بزرگ‌ترین کلینیک دندانپزشکی غرب کشور در بروجرد، بابیان اینکه بروجرد مهد علم، دانش، فقاهت و اعتدال است، اظهار داشت: بروجرد شهر استاد شهیدی، آیت‌الله بروجردی و اساتید بزرگی است که در تاریخ ایران تأثیرگذار بوده و مردم را به دین‌مداری، اعتدال و مردم‌داری دعوت می‌کردند.

وی از سفر قریب الوقوع خود در یک ماه آینده به استان لرستان خبر داد و بیان کرد: امروز به دلیل افتتاح کلینیک دندانپزشکی بروجرد به این شهر سفرکرده‌ایم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: حدود چهار درصد هزینه‌های پنج دهک اول جامعه یعنی فقرا و مساکین برای  خدمات دندانپزشکی و 20 درصد هزینه‌های افراد مرفه برای امور دندانپزشکی مصرف می‌شود.

وی گفت: محرومان و فقرا محروم از خدمات دندانپزشکی هستند چون بیش از 90 درصد خدمات دندانپزشکی را بخش خصوصی انجام می‌دهند و در این میان جای بیمه‌ها خالی است بنابراین در این زمینه بی‌عدالتی مطلق وجود دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: محرومان نمی‌توانند از خدمات دندانپزشکی استفاده کنند چراکه در این زمینه فاصله زیای و جود دارد بنابراین باید تلاش کرد تا مردم به جزء رنج دردشان هیچ رنجی نداشته باشند.

وی در مورد بیمارستان نیمه‌کاره شهرستان بروجرد که با تأخیر در حال اتمام است، گفت: نهایت تلاش برای  بهره‌برداری از آن تا پایان سال 94 انجام می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه دولت به‌تنهایی نمی‌تواند مشکلات بخش بهداشت را حل کند، اظهار داشت: نیاز است بخش خصوصی با ورود خود بخشی از وظایف دولت را انجام دهد.

وی افزود: در دولت‌های گذشته برای واگذاری امور به بخش خصوصی مقداری مقاومت وجود داشته است بنابراین کارنامه موفقی در این زمینه برای دولت وجود نداشته است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: علی‌رغم قوانین موفق، بخش خصوصی دانشگاه‌هایی را بر اساس استاندارهای بین‌المللی احداث کند بنابراین امید است در وزارت بهداشت و علوم تحقیقات فرصت بیشتری برای حضور بخش خصوصی به‌منظور احداث دانشگاه در تراز استاندارهای بین‌المللی به وجود بیاید.

وی عنوان کرد: پروژه‌های دانشگاه آزاد توسط وزارت بهداشت حمایت می‌شود و نهایت همکاری را با این مجموعه به عمل می‌آوریم.

قاضی‌زاده هاشمی بیان کرد: کسانی که در واحد پزشکی کلینیک دندانپزشکی بروجرد تربیت می‌شوند باید تلاش کنند به مردم، استان و درنهایت به کشور سرویس مناسب ارائه دهند بنابراین امید است این مجموعه صرفاً صرف آموزش نشود و برای ارائه خدمات به‌ویژه  برای مستمندان فعالیت کند.

وی تصریح کرد: در بحث دندانپزشکی ضمن اینکه به پیشگیری اهمیت زیادی داده می‌شود امسال برنامه معاینه دندانپزشکی مقطع دبستان بر اساس برنامه  وزارت بهداشت کامل می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  بابیان اینکه  سال 94 اصلاح دندان‌های دانش آموزان مقطع ابتدای کامل می‌شود،اظهار داشت: در سال اول دبستان نیز اقدامات پیشگیرانه برای سلامت دندان دانش آموزان در حال انجام است.

وی افزود: یکی از علل مهم مرگ‌ومیر اهالی لرستان بیماری‌های قبلی است که استفاده فراوان از گوشت و چربی‌ها عامل تشدیدکننده آن است.

انتهای پیام/ ب

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار