نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

3. شهريور 1394 - 18:59   |   کد مطلب: 16452
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: مهم‌ترین اولیوت دولت در حال حاضر مسئله ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.

به گزارش ملایری‌ها، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید انصاری در شورای اداری شهرستان ملایر با اشاره به مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی اظهار داشت: سفرهای استانی بامطالعه و هدفمند انجام‌شده و رشد و توسعه شهرها و روستاها از اهداف اصلی این سفرها است.

وی بررسی مشکلات مردم از نزدیک و دیدار ر در رو با مردم را از دیگر اهداف سفرهای استانی رئیس‌جمهور دانست و بیان کرد: دشمنان کشور به دنبال ایجاد تفرقه بین مردم و مسئولین نظام هستند ولی در این سفرها با حضور و استقبال مردم از مسئولان اقتدار و انسجام ملی به دنیا نشان داده می‌شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت در دو سالی که از عمر آن گذشته است عنوان کرد: دولت با نقشه و برنامه‌ریزی وارد عرصه فعالیت در کشور شد و باتدبیر و  نقشه راه مشخص کار را در این دو سال ادامه داده است.

وی با اشاره به کارنامه دولت در عرصه داخلی بیان کرد: مهار تورم از 40 درصد به 13 درصد، افزایش بودجه عمرانی کشور، افزایش صادرات، کاهش واردات، کاهش بدهی‌های دولت و از بین رکود را از مهم‌ترین دستاوردهای دولت عنوان مرد.

انصاری با اشاره به محدودیت‌های دولت در منابع مالی و افت شدید قیمت نفت در بازار جهانی بیان کرد: تحریم‌ها و ایجاد 6 قطعنامه علیه ایران که باعث عدم مبادله پول و ارز در بازار بین‌المللی شده بود مشکلات شدیدی برای دولت به همراه داشت.

وی تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را از مهم‌ترین اولیوت های دولت خواند و افزود: در تمامی سفرهای استانی رئیس‌جمهور اولویت اصلی با پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و دستور رئیس‌جمهور رسیدگی به این پروژه‌ها است.

  معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اشاره به اقدامات دولت در بخش کشاورزی بیان کرد: افزایش 27 درصدی صادرات مواد غذایی، کاهش 4 درصدی واردات، حمایت از تولید داخلی، کاهش واردات 45 درصدی گوشت قرمز و توسعه 171 درصدی شبکه‌های آبیاری بخشی از اقدامات دول ر بخش کشاورزی است.

وی گفت: جمهوری اسلامی باید به‌عنوان یک الگوی کشور پیشرفته، جامعه دانش‌بنیان و جامعه بی‌نیاز برای منطقه و جهان ارائه کند.

انصاری گفت: کشور را با یک سلیقه نمی‌توان اداره کرد و در دولت تمامی سلیقه‌ها دخیل هستند و شایسته‌سالاری به‌جای گزینش سالاری باید در کشور حاکم شود.

وی با اشاره به تعامل دولت و مجلس بیان کرد: بیش از 2 هزار سؤال از وزیران این دولت پرسیده شده و وزیران با آغوش باز در مجلس حضور پیداکرده‌اند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: نشاط سیاسی در جامعه و دانشگاه‌ها حاکم است و کشور با محوریت وحدت و همدلی و برمدار جمهوری اسلامی  حکم‌فرماست و مقام معظم رهبری عمود خیمه وحدت در کشور هستند.

وی دستاوردهای هسته‌ای دولت را یکی از نقاط قوت در مسائل خارجی دانست و بیان کرد: گروه مذاکره‌کننده باقدرت و شجاعت و با پیروی از ولایت موفق به توافق هسته‌ای شد.

انصاری گفت: توافق هسته‌ای را دستاورد دولت نبوده بلکه دستاورد نظام، مردم و رهبری است و به رسمیت شناختن حق غنی‌سازی موفقیت اصلی در این توافق است.

وی با اشاره به نظرات دولت‌های غربی مبنی بربستن راه بمب هسته‌ای بر ایران بیان کرد: ایران هیچ‌گاه به دنبال بمب هسته‌ای نبوده  است چراکه فتوای رهبری و اسلام ایران را از بمب هسته‌ای منع کرده است.

معاون مجلسی رئیس‌جمهور با اشاره اولیوت اصلی دولت پس از توافق هسته‌ای بیان کرد: مهم‌ترین اولیوت دولت در حال حاضر مسئله ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است.

وی افزود: هیچ مسئله‌ای در کشور مهم‌تر از ایجاد اشتغال پایدار برای جوان نیست و  برای اشتغال راهی جز سرمایه گزاری خارجی وجود ندارد.

انصاری گفت: برای ایجاد اشتغال در کشور بودجه دولتی به‌تنهایی کافی نیست و باید از سرمایه گزار خارجی را جذب کنیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان ملایر عنوان کرد: مدیران و مسئولان شهر ملایر یک برنامه‌ریزی دقیق و افق بیست‌ساله برای ملایر طراحی کند و نقشه توسعه شهر را آماده کنند.

وی با شاره به مشکلات آب در کشور بیان کرد: کشور ما  در منطقه خشک قرار دارد و به‌جز استان گیلان و مازندران تمامی استان‌های کشور با مشکل آب درگیر هستند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور اگر با مشکل آب به‌طور صحیح برخورد نشود با یک بحران عظیم روبه‌رو خواهیم بود و باید الگوهای مصرف در تمامی زمینه‌ها اصلاح شود.

انتهای پیام/گ

  

دیدگاه شما

آخرین اخبار