نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

21. شهريور 1394 - 17:14   |   کد مطلب: 16712
نیروهای گروهک تروریستی موسوم به جبهه النصره، در حمله به مواضع رزمندگان مقاومت و نیروهای ارتش سوریه در «زبدانی» با ۲۰ کشته و ۳۰ زخمی شکست سنگینی متحمل شده و عقب نشینی کردند.

به گزارش ملایری‌ها به نقل از فارس، نزدیک به 200 نفر از عناصر تروریستی مستقر در منطقه «سهل رنکوس» واقع در شمال غرب استان دمشق و قلمون، به مواضع نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله در شمال شرق شهر «الزبدانی» حمله کردند.

رنکوس، از مجموعه شهرک‌های منطقه «التل» در شمال غرب دمشق و حدود 40 کیلومتری این شهر و شمال شرق شهر زبدانی واقع شده است.

به گزارش فارس، گروه‌های تروریستی که بیشتر آنان عضو گروه تروریستی «جبهه النصره» بودند، صبح پنجشنبه با سه دستگاه تانک و شماری خودروی زرهی و شماری خودروی مجهز به دوشکا از محورهای «سونا»، «سرغایا»، «الهریرة» و روستاهای اطراف رودخانه «بردی» به مواضع نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان حزب الله در مناطق «کرم العلالی» و «قصر موزة» واقع در شمال شرق شهر الزبدانی حمله کردند.

بر اساس این گزارش، گفته می‌شود که این حمله به دستور مستقیم «ابومالک التلی» فرمانده ارشد جبهه النصره در منطقه قلمون با هدف باز کردن راهی از سمت رشته کوه‌های قلمون و منطقه «بلودان» به سوی شهر الزبدانی انجام شد.

 

حمله تروریست‌ها ساعت 10:30 پنج شنبه آغاز شد و با اشغال بخشی از مواضع نیروهای راتش سوریه در مناطق کرم العلالی و قصر موزه ادامه یافت.

همزمان با حملات تروریست‌ها گروهی از نیروهای حزب الله برای کمک به نیروهای سوری اعزام شدند و درگیری شدیدی بین تروریست‌ها از یک طرف و رزمندگان حزب الله و ارتش سوریه از طرف دیگر آغاز شد و تا ساعت ۱۹ همان روز ادامه یافت.

توپخانه حزب‌الله به موازات درگیری‌های زمینی، بشدت مواضع تروریست‌ها را هدف قرار داد و علاوه بر انهدام شماری از خودروهای تروریست‌ها، 20 تن از آنان کشته و 30 نفر دیگر زخمی شدند.

این حمله با عقب نشینی تروریست‌ها، بامداد جمعه گذشته پایان یافت.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار