نافع
فرمانداری ویژه ملایر
پایگاه تحلیلی خبری بهارانه

22. شهريور 1394 - 12:33   |   کد مطلب: 16714
رئیس اداره ارشاد ملایر در گفتگو با ملایری‌ها خبر داد:
برگزاری کارگاه آموزشی ده‌روزه تئاتر در ملایر
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر گفت: در راستای دانش‌افزایی هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر تئاتر یک کارگاه آموزشی ده‌روزه از 24 شهریور تا 4 مهرماه در مرکز آموزش هنر ملایر برگزار می‌شود.

غلامرضا جمالی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ملایری‌ها با پیشرفت روزافزون تئاتر ملایر اظهار داشت: گروه‌های تئاتر ملایر دارای جایگاه ویژه‌ای در استان و کشور هستند.

وی با اشاره به فعالیت 10 گروه نمایشی در شهرستان ملایر بیان کرد: گروه‌های نمایشی ملایر در چندماهه اخیر مقام‌های برتر جشنواره‌های استانی و کشوری کسب کرده و در بسیاری از جشنواره‌های حضورداشته‌اند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: از خردادماه سال جاری هنرمندان ملایر موفق به کسب 23 رتبه برتر در جشنواره‌های مختلف شده‌اند.

وی با اشاره به مقام‌های کسب‌شده توسط گروه‌های  تئاتر ملایری افزود: هنرمندان ملایری شش  مقام برتر جشنواره تئاتر مقاومت، 9 رتبه برتر در جشنواره تئاتر استانی، سه مقام برتر جشنواره طلوع خورشید و هفت مقام برتر جشنواره ارسباران را کسب کرده‌اند.

جمالی زاده با اشاره به راه‌یابی نمایش "نده آ" به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بیان کرد: نمایش  "نده آ" پس از درخشش در جشنواره تئاتر استان به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر راه پیدا کرد.

وی گفت: با توجه به اینکه گروه‌های تئاتر ملایر بیشتر کار تجربی انجام می‌دهند در جهت دانش‌افزایی این گروه‌ها ارشاد ملایر دو کارگاه آموزشی برگزار کرده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر افزود: در همین راستا یک کارگاه آموزشی ده‌روزه برای هنرمندان و علاقه‌مندان  تئاتر ملایر از 24 شهریور تا 4 مهرماه در مرکز آموزش هنر ملایر برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این دوره توسط یکی از دانش‌آموختگان تئاتر ملایری افزود: هدف اصلی از این دوره موزشی دانش‌افزایی و جذب نیروهای جدید و علاقه‌مند به بدنه تئاتر ملایر است.

جمالی زاده گفت: کسانی که علاقه‌مند به حضور در تئاتر هستند با شرکت در این دوره‌ها می‌تواند به‌صورت اصولی و علمی با تئاتر آشنا و شده و برای حضور در تئاتر تصمیم‌گیری کنند.

وی گفت: فعال کردن گروه‌های نیمه فعال یکی دیگر از برنامه‌های اداره ارشاد ملایر برای رشد این هنر در ملایر است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر افزود: برای فعال کردن گروه‌های نمایشی نیمه فعال با سپردن نمایش‌ها و برنامه‌ها این گروه‌ها فعال‌تر می‌شوند.

وی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی هنر و اقتصادی کردن هنر در جامعه بیان کرد: استقبال مردم از برنامه‌های فرهنگی و هنری و هزینه کردن برای هنر باعث فعال‌تر شدن گروه‌های نمایشی می‌شود که برای این کار باید فرهنگ‌سازی بین مردم انجام شود.

جمالی زاده افزود: حمایت مردم از هنر و برنامه‌های فرهنگی هنری باعث اعتلا و رشد تئاتر خواهد شد.

انتهای پیام/گ

دیدگاه شما

آخرین اخبار